[filateli] Slania's graveringer
Fra : amh

Dato : 17-02-03 00:15

Er der nogen her i gruppen der ved om Slania spøgefuldt
skulle have portrætteret sig selv på Hafnia-arket 1976 ?
(Otto Bache's maleri). Nogle filatelister mener at vide at
han har "portrætteret" sig selv i det ældre postbud der
står i døren og rækker noget til en kone. På samme måde
som det tydeligt er ham selv der optræder som skiløber
på Sverige Facit 811 og hans mor der er er model til
kartoffeloptageren Sverige Facit 834. Der er adskillige
andre eksempler på sådanne "personliggørelser" fra
hans hånd. Foreløbig er det "kun" Hafnia-arket der er
stillet spørgsmål om :)

mvh
Mette
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 17-02-03 11:12

amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message
> [...]
> andre eksempler på sådanne "personliggørelser" fra
> hans hånd. Foreløbig er det "kun" Hafnia-arket der er

Jeg ved ikke noget om Hafnia blokken. Men har der ikke i DFT et par gange på
Peter Schweizers "Flid, fedt og snyd" sider været noget omkring emnet? Jeg
kan huske der også var en gravør der havde lavet en masse katte på
frimærkerne med små-ø færger.

RKJ

Fra : amh

Dato : 17-02-03 12:40

R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message

> [...]

> Peter Schweizers "Flid, fedt og snyd" sider været noget omkring emnet? Jeg
> kan huske der også var en gravør der havde lavet en masse katte på

Jeg tror det har været om andre ting, f.eks. annullerings-
stregerne over Hafnia's bomærke. Og i hvert fald ikke
i de 3-4 år jeg har fået DFT. Så ville jeg som Slania-
samler have lagt mærke til det. Det er specifikt et
"portræt" jeg spørger efter -- fordi andre har spurgt mig.
Jeg skal blot tilføje, at f.eks. på billard-frimærket 1984,
AFA 797, har han brugt sin egen hånd som model. Der
er flere af den slags eksempler.

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 17-02-03 12:29

amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message

.... snip
> f.eks. på billard-frimærket 1984,
> AFA 797, har han brugt sin egen hånd som model. Der
> er flere af den slags eksempler.

OK. Spændende.. men hvordan ved man egentlig at det er tilfældet? Har han
selv udtalt det?

RKJ

Fra : amh

Dato : 17-02-03 13:03

> [...]
>
> ... snip
>
> OK. Spændende.. men hvordan ved man egentlig at det er tilfældet? Har han

Ja det har han, det fremgår af flere publikationer om og af ham.
Men jeg har intet kunne finde om lige Hafnia-blokken, og jeg kan
ikke komme i direkte kontakt med ham for at spørge. Han "klatter"
ikke med sin email-adresse (hvad jeg godt forstår!)

Jeg har spurgt hans svenske agent (som jeg kender personligt),
men han har ikke svaret (endnu). Når jeg engang har svaret
skal jeg nok poste det her, siden jeg nu har rejst spørgsmålet :)

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 17-02-03 12:57

> [...]
> ikke med sin email-adresse (hvad jeg godt forstår!)
>
> Jeg har spurgt hans svenske agent (som jeg kender personligt),

Du gør et seriøst stykke arbejde må jeg sige .-)

> men han har ikke svaret (endnu). Når jeg engang har svaret
> skal jeg nok poste det her, siden jeg nu har rejst spørgsmålet :)

Meget gerne

RKJ

Fra : amh

Dato : 17-02-03 15:04

> amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message

> han

> Du gør et seriøst stykke arbejde må jeg sige .-)

Tak :)

> Meget gerne

I dette hellige øjeblik løb en email ind fra Sverige, hvor agenten
(Jerzy) siger, at det IKKE er ham selv der er portrætteret.
Så ved vi det med sikkerhed.

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 17-02-03 13:00

Har du fået lavet en liste over de svenske Slania mærker du ikke har? Jeg
skal meget gerne sende, kvit og frit, hvis jeg har nogen du mangler

RKJ

Fra : amh

Dato : 17-02-03 15:06

> Har du fået lavet en liste over de svenske Slania mærker du ikke har? Jeg
> skal meget gerne sende, kvit og frit, hvis jeg har nogen du mangler

Ikke endnu. Der har været en del opdateringer på denne webside de sidste
par dage. Men det kommer. Kvit og frit ! Det er *meget* pænt af dig.
Tusind tak på forhånd :) Jeg skriver til dig privat med adresse o.s.v.

mvh
Mette