[Filateli] Ukendt Brasilien
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 19:17

Dette ser ikke ud til at være et almindeligt frimærke.
Det har påskriften TRESOURO NACIONAL, men
jeg kender ikke sproget godt nok til at vide om det betyder
skat, afgift, eller noget helt tredje.
Billedet i dk.binaer hedder [Filateli] Brasil.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 19:32

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message
> Dette ser ikke ud til at være et almindeligt frimærke.
> Det har påskriften TRESOURO NACIONAL

Jeg vil tro at det på engelsk ville svare til "National Treasury"
(finansministeriet). Det er givet et stempelmærke af en art. De amerikanske
lande har mængder af disse, og nogle gange har man overtrykt dem og brugt
dem som frimærker (se mit indlæg længere oppe om ecuador )

RKJ

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 22:39

"R.K.Jorgensen" skrev

> Jeg vil tro at det på engelsk ville svare til "National Treasury"
> (finansministeriet). Det er givet et stempelmærke af en art.

Det er det nok.
Er der udgivet kataloger der specielt omhandler den slags?
Jeg har undret mig over at støde på enkelte skattemærker
i Michel, men de har ikke alle med, og ej heller fra alle lande.
Det virker underligt usystematisk, men jeg tvivler på at det
er fordi de ikke kender dem.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 16-02-03 01:09

> "R.K.Jorgensen" skrev

> Det er det nok.
> Er der udgivet kataloger der specielt omhandler den slags?

Prøv at kigge på den her hjemmeside:
http://www.revenue-collector.com/forbin/
Der er en venlig sjæl der har scannet et gammelt stempelmærke katalog på 788
sider og lagt det på internettet. Brasilien er også med .-)

RKJ