Forslag
Fra : Anita

Dato : 15-02-03 18:58

Hejsa til frimærkefolket

Jeg er selv samler og tænkte på om jeres tanke med at oprette en gruppe for
frimærkesamlere, kunne udvides til at omfatte samlere generelt og dermed
have et større "kundegrundlag"?

Blot et forslag, da jeg selv har savnet et sted at gå hen og sludre om min
hobby.

Venlig hilsen Anita

--
Køb, salg og bytte af brevpapir - Læs mere her:
http://home1.stofanet.dk/anita/brevpapir.html

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 20:25

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa til frimærkefolket

Selv Hejsa!

> [...]
> generelt og dermed have et større "kundegrundlag"?
>
> Blot et forslag, da jeg selv har savnet et sted at gå hen og sludre

Hvis du kender nogle der samler brevpapir, så opfordre dem til
at skrive sammen med dig og hinanden her i gruppen og start
emnelinien med ordet brevpapir, er der trafik nok, kan i gå videre
og lave en ODT og opfordrer styregruppen at anbefale, at
dk.brevpapir oprettes.

For ca. et år siden var der nogle der ønskede at oprette en
HTML -brevpapir gruppe, hvilket blev jordet i dk.admin
på grund af manglende trafik, havde de interesserede kunne
opvise en markant trafik, ville det være stor sandsynlighed
for at det havde gået, HTML-brevpapir som kan bruges
i Outlook Express, kan postes i dk.binaer, da det betragtes
som binaere filer, ( Jeg har nu ikke forsøgt at poste HTML
i dk.binaer, så jeg ved ikke om min udbyder accepterer det)

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 20-02-03 15:21

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev
> [...]
> emnelinien med ordet brevpapir, er der trafik nok, kan i gå videre
> og lave en ODT og opfordrer styregruppen at anbefale, at

Jeg kender masser der samler på brevpapir, men ikke nok til at starte en
gruppe om det. Derfor er mit ønske ikke at få en gruppe om brevpapir, da den
temmelig sikkert ville gå død. Mit ønske er at der kunne være en gruppe for
samlere generelt.

Det er fx. ofte sket at jeg har byttet servietter for brevpapir (eller
frimærker for brevpapir). Så derfor ville det være fedt at have et sted for
alle samlere, da man ofte kan hjælpe hinanden lidt, selvom man ikke samler
på det samme.

> [...]
> som binaere filer, ( Jeg har nu ikke forsøgt at poste HTML
> i dk.binaer, så jeg ved ikke om min udbyder accepterer det)

Du må endelig ikke forveksle html-brevpapir med min hobby, som på ingen måde
er virtuel

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 20-02-03 19:59

> [...]
for
> alle samlere, da man ofte kan hjælpe hinanden lidt, selvom man ikke samler

Jeg forstår godt dit synspunkt, men hvis samlere der ikke har en
specialgruppe, ikke begynder at bruge dk.fritid, vil styregruppen
aldrig anbefale at en dk.fritid.samler.alt-andet oprettes

> Du må endelig ikke forveksle html-brevpapir med min hobby, som på ingen
måde
> er virtuel

Ok, men udprint et virtuelt brevpapir, så har du et
reelt

Det var bare et eksempel på hvordan det går, når man
ønsker at oprette grupper under dk.*

> Venligst Anita

I lige måde

Henning

Fra : Anita

Dato : 21-02-03 13:48

"Henning" skrev

> Jeg forstår godt dit synspunkt, men hvis samlere der ikke har en
> specialgruppe, ikke begynder at bruge dk.fritid, vil styregruppen
> aldrig anbefale at en dk.fritid.samler.alt-andet oprettes

Det er muligt. Jeg kender intet til processen for at oprette nye grupper. Og
det er heller ikke noget jeg orker at involvere mig i. Jeg tænkte bare at et
bredere fundament end blot frimærker kunne være en god ide.

Så ind til videre må man også som brevpapirs-samler søge udenfor landets
grænser.

> Ok, men udprint et virtuelt brevpapir, så har du et
> reelt

Du ved vist lige så lidt om min hobby, som jeg om din

> Det var bare et eksempel på hvordan det går, når man
> ønsker at oprette grupper under dk.*

I know...

Venligst Anita

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 21-02-03 15:33

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> mente:

> Så ind til videre må man også som brevpapirs-samler søge udenfor
> landets grænser.

Det er faktisk ikke helt korrekt. Denne gruppe er det helt rigtige
sted for brevpapirssamlere (og andre samlere), så det er egentlig bare
at gå i gang med at diskutere brevpapir. Hvis der er andre på den
danske del af usenet der har lyst til at diskutere emnet skal de nok
følge op på indlæg de er interesseret i. Hvis der ikke er, så ville
der heller ikke være nogen at diskutere med i en samler-undergruppe.
Filosofien er egentlig ret simpel: der er altid en (dk.-)gruppe hvor
ligesindede kan diskutere deres interesse; hvis et emne vokser sig så
stort at indlæg om det `drukner' indlæg om andre emner (som det fx er
ved at ske med frimærkeindlæg i denne gruppe) skiller man det ud i en
undergruppe så de andre emner i gruppen igen er til at få øje på, mens
et emne der ikke har vokset sig stort vil formentlig heller ikke være
i stand til at fylde en dedikeret undergruppe. Så igen, du vil ikke
høre ét ondt ord for at begynde at diskutere brevpapir i dk.fritid.

       1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø

P.S. Jeg kan udmærket se det fornuftige, også med hensyn til en
fornuftig hierarkisk opbygning, i dit forslag om at oprette en
bred gruppe for alle observanser af samlere, i stedet for en
specifik frimærke-gruppe direkte under dk.fritid. Men jeg kunne
forestille mig at filatelisterne, med nogen rette, ikke ville
juble hvis deres skrivelyst førte til oprettelse af en samler-
gruppe, men ikke til oprettelse af en frimærkegruppe. Så mit
forslag er igen at gå i gang med at skrive nogen indlæg om
brevpapir (og prøve at få andre med i diskussionen). Hvis der er
flere indlæg om andre samlerobjekter end frimærker er det ikke
utænkeligt at du kan ride med på frimærkebølgen og få oprettet
noget i stil med dk.fritid.samler samtidig med at en
dk.fritid.samler.filateli bliver oprettet - en fornuftig
strukturering af nyhedsgruppehierarkiet ligger de fleste af dem
der aktivt interesserer sig for dk.-hierarkiet på sinde, så i
forbindelse med oprettelsen af en filateli-gruppe tror jeg de
fleste vil være glade for en undskyldning for at kunne skubbe en
samler-gruppe ind som overgruppe til den.
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Anita

Dato : 21-02-03 16:02

"Rune Bang Lyngsoe" skrev

> Det er faktisk ikke helt korrekt. Denne gruppe er det helt rigtige
> sted for brevpapirssamlere (og andre samlere), så det er egentlig bare
> at gå i gang med at diskutere brevpapir.

Der er bare for lidt trafik i dk.fritid til at rende over andre samlere. Jeg
tror dk.fritid er alt for bred en gruppe til at folk abbonerer fast på den,
men det er blot mit bud. Mit indtryk er at de fleste kun skriver et enkelt
indlæg for at få et råd om fx. en flødebollemaskine eller lign. og så ser vi
dem ikke igen.

> [...]
> følge op på indlæg de er interesseret i. Hvis der ikke er, så ville
> der heller ikke være nogen at diskutere med i en samler-undergruppe.

Jeg forstår godt din argumentation, og jeg kan da heller ikke vide om der er
basis for en dk.fritid.samler, jeg ved bare at jeg selv har "ledt" efter
sådan en gruppe.

> [...]
> i stand til at fylde en dedikeret undergruppe. Så igen, du vil ikke
> høre ét ondt ord for at begynde at diskutere brevpapir i dk.fritid.

Takker

> 1000Kys&Kram

wow, det var ikke så lidt!

> [...]
> fleste vil være glade for en undskyldning for at kunne skubbe en
> samler-gruppe ind som overgruppe til den.

God ide...

Jeg tror dog at interessen for bestemte samleobjekter vil være ret
periodisk. Heriblandt brevpapir, så jeg tvivler på at emnet på noget
tidspunkt vil egne sig til sin egen gruppe. Derfor synes jeg personligt at
en samle-gruppe er en ret god ide.

Venligst Anita

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 21-02-03 20:24

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> påpegede:

> Der er bare for lidt trafik i dk.fritid til at rende over andre
> samlere.

Den lave trafikmængde gør til gengæld også gruppen let at `kapre'
(igen er frimærkediskussionen et godt eksempel). Hvis man bare er et
par stykker der diskuterer et emne regelmæssigt bliver det hurtigt
meget synligt i gruppen.

> Jeg tror dk.fritid er alt for bred en gruppe til at folk abbonerer
> fast på den, men det er blot mit bud.

Tjah, de to grunde til at jeg abbonerer på den er primært at der
normalt er så lidt trafik så jeg hver gang jeg kigger forbi hurtigt
kan overskue om der er noget der interesserer mig og sekundært at i og
med at den er så bred kan det tænkes at der er noget der interesserer
mig. Jeg har lige så lidt idé om hvad der får folk til at opsøge en
gruppe og eventuelt blive hængende der, men jeg tror bestemt ikke man
skal undervurdere mængden af passive abbonenter.

       1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø

Fra : Henning

Dato : 21-02-03 22:08

> Du ved vist lige så lidt om min hobby, som jeg om din

*G* Ja vel nok, for mig er brevpapir en blok med 100
linierede sider, og skal det være rigtig smart, f. eks. til
Påske, så med Påskemotiver trykt på, eller de æsker
man giver piger i fødselsdag med kuverter og brevpapir
samlet
Men hvis i samler ligesom filatelister hvor papirtyper etc.
også indgår, samtidig med paprmøller etc. etc.
så er det jo ret omfattende

MVH
Henning

Fra : Anita

Dato : 22-02-03 16:20

"Henning" skrev

> [...]
> samlet
> Men hvis i samler ligesom filatelister hvor papirtyper etc.
> også indgår, samtidig med paprmøller etc. etc.

Jeg tror de fleste brevpapirssamlere samler på det hele. For mig er det
afgørende at det er sæt med tilhørende kuvert. Papir alene er ikke så
spændende. Det er vigtigt at papiret ikke er foldet, krøllet eller skrevet
på.

Men der er mange præferencer... nogle er mest til A5 størrelse, andre
foretrækker Disney-motiver osv. I udlandet er Sanrio et populært mærke, mens
Diddl er ganske hot blandt de små samlere herhjemme.

Desværre er det en ret dyr hobby... men sådan er det jo.

God fornøjelse med jeres...
Venligst Anita