[Filateli) Ukendt Mellemøsten
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 18:16

Jeg søger et land til den formodede hersker på mærket
som ligger i dk.binaer under navnet [Filateli] Fez.
Jeg formoder at det er en sådan, han har på hovedet.

Tidsperioden, gætter jeg på, er 1920'erne, men jeg vil
være glad for bare at vide hvilket land det er.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 18:38

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message
> Jeg søger et land

Ægypten

> til den formodede hersker på mærket

King Fuad

> som ligger i dk.binaer under navnet [Filateli] Fez.
> Jeg formoder at det er en sådan, han har på hovedet.

Det mener jeg også at vide den hedder

> Tidsperioden, gætter jeg på, er 1920'erne,

Helt korrekt, nærmere betegnet 1923-24. Stemplet synes at ende på RIA så mon
ikke den er stemplet i ALEXANDRIA?

RKJ

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 18:54

"R.K.Jorgensen" skrev

> Ægypten

Wow!

> King Fuad

Wow!

> Det mener jeg også at vide den hedder

W... Ja, ikke?

> Helt korrekt, nærmere betegnet 1923-24. Stemplet synes at ende på RIA så mon
> ikke den er stemplet i ALEXANDRIA?

Det lyder sandsynligt.
Mægtigt! Nu har jeg et sted at putte ham hen. Mærket viser
sig at være det nyeste, jeg har fra Ægypten.
Jeg takker og vender næsen mod Brasilien.

Ann

Fra : Robert Piil

Dato : 15-02-03 19:18

On Sat, 15 Feb 2003 18:38:16 +0100, "R.K.Jorgensen"
<SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

>King Fuad

Det var vist en slåfejl, hedder han ikke King Faud?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 19:24

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote in message

> Det var vist en slåfejl, hedder han ikke King Faud?

Ikke ifølge mit Scott katalog. Men han hedder faktisk "King Fouad" ifølge
denne hjemmeside:

http://www.adhamonline.com/Sony%20Gallery/King%20Fuad/Essay.htm

"Fuad" er nok bare den engelske stavemåde der hedder Fuad. Det er vel et
spørgsmål om oversættelse fra arabisk??

RKJ

Fra : Robert Piil

Dato : 15-02-03 19:32

On Sat, 15 Feb 2003 19:24:28 +0100, "R.K.Jorgensen"
<SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

>"Fuad" er nok bare den engelske stavemåde der hedder Fuad. Det er vel et
>spørgsmål om oversættelse fra arabisk??

Hmm, google giver dig ret:

King Faud - 918
King Fuad - 5920

Med mindre selvfølgelig der er tale om to forskellige personer.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 19:33

> Hmm, google giver dig ret:
>
> King Faud - 918
> King Fuad - 5920
>
> Med mindre selvfølgelig der er tale om to forskellige personer.

Det er ikke utænkeligt at der er en af hver

RKJ

Fra : Robert Piil

Dato : 16-02-03 00:51

On Sat, 15 Feb 2003 19:32:39 +0100, "R.K.Jorgensen"
<SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

>Det er ikke utænkeligt at der er en af hver

Kong Faud er Saudi-araber fandt jeg lige ud af, så der er tale om to
forskellige!

--
Robert Piil
http://piil.org