Frimærke: Hawaii
Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 01:42

Jeg har et karmin Elua Keneta 2(cents?), megen til brunt
ditto 1875, H.I.Postage.
Sidder nogen af jer med et detaljeret katalog, der nævner
fejltryk og forfalskninger, eller kan se om det er fra et andet år?
Der ligger et billede i dk.binaer under navnet Hawaii (7KB).

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 01:54

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> fejltryk og forfalskninger, eller kan se om det er fra et andet år?
> Der ligger et billede i dk.binaer under navnet Hawaii (7KB).

Ifølge mit Scott Classic Specialized 1999, findes der 3 forskellige
udgivelser med dette design (scott kalder det A17)

1875 2c Brown 7$
1882 2c Lilac Rose 125$
1886 2c Rose 4$
2c Dull Red 60$

Jeg kan ikke lige ud fra scanningen vurdere farven, men mon ikke det er en
Rose eller Dull Red fra 1886? Priserne er for ubrugte mærker.

RKJ

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 03:10

"R.K.Jorgensen" skrev

> [...]
>
> Jeg kan ikke lige ud fra scanningen vurdere farven, men mon ikke det er en
> Rose eller Dull Red fra 1886? Priserne er for ubrugte mærker.

Mange tak for oplysningerne. Du er godt nok hurtig i vendingen.
Nej, farven kan man ikke bedømme på et scan. Mærket er en
del mørkere end på billedet, og det ville aldrig falde mig ind at
kalde det rosa, uanset sproget.

Mit lokale bibliotek er ikke så godt udrustet på dette område,
og Scott har de slet ikke, så jeg har en del mærker der er
svære at placere.
Det kan være at jeg stiller flere af den slags spørgsmål
i fremtiden.

Ann

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 03:26

> [...]
> Nej, farven kan man ikke bedømme på et scan. Mærket er en
> del mørkere end på billedet, og det ville aldrig falde mig ind at

Prøv at kigge lidt på den her omfattende hjemmeside:
http://www.hawaiianstamps.com/stamps.html

> Det kan være at jeg stiller flere af den slags spørgsmål
> i fremtiden.

Du er bare velkommen

RKJ

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 14:55

"R.K.Jorgensen" skrev

> Prøv at kigge lidt på den her omfattende hjemmeside:
> http://www.hawaiianstamps.com/stamps.html

Jeg har taget et hurtigt kig, men det skal bestemt studeres
nærmere. Tak for det.

> Du er bare velkommen

Jeg tager dig på ordet.

Ann