Go´Morgen Danmark - TV2 - frimærkefund?
Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 13-02-03 23:32

Hej

Jeg fik igår en email fra Thomas Højland Auktioner (han mindede mig lige om
at næste auktion er snart) hvor der står følgende: "SE GODMORGEN DANMARK PÅ
TV 2 OM ET NYT SPÆNDENDE FRIMÆRKEFUND - torsdag morgen kl. 8.05." Jeg var
ikke så tidligt oppe. Er der nogen der så det og kan fortælle hvad det
drejer sig om?

RKJ

Fra : amh

Dato : 14-02-03 00:15

R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message
> [...]

> TV 2 OM ET NYT SPÆNDENDE FRIMÆRKEFUND - torsdag morgen kl. 8.05." Jeg var
> ikke så tidligt oppe. Er der nogen der så det og kan fortælle hvad det

Desværre nej -- man kan man ikke bede Højland om at
annoncere den slags her i gruppen, så vi alle har en
chance for at stille vækkeuret?

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 14-02-03 00:28

amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message
> [...]
> PÅ
>
> Desværre nej -- man kan man ikke bede Højland om at
> annoncere den slags her i gruppen, så vi alle har en

Udemærket idé. Jeg er dog ikke "på email" med Højland så jeg er ikke sikker
hvordan han ser på diskussionsgrupper?

RKJ

Fra : amh

Dato : 14-02-03 01:07

> [...]
DANMARK
> var

> Udemærket idé. Jeg er dog ikke "på email" med Højland så jeg er ikke

Højland er interesseret i alt, hvad der kan støtte hans
markedsgrundlag ...

Mette

Fra : Henning

Dato : 14-02-03 10:29

"amh" <amhstamps@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Højland er interesseret i alt, hvad der kan støtte hans
> markedsgrundlag ...
>
> Mette

Alt hvad der smager af annoncereing får på *hattepulden*
uden for opslags/køb/salg-grupperne.

Indlæg i debat-grupper, skal lægge op til diskussioner,
debatter eller være led/svar i debatter.

Man kan oprette en signatur under det man svare/laver
som oplæg til en debat, hvor der henvises til hjemmesider
etc. etc. max 4 linier af 74 tegn.

En signatur adskilles fra øvrig tekst ved at lave 2 tankestreger
og et mellemrum (-- ) uden klamme naturligvis.

Hvis vi vil have en filateli gruppe, må trafikken være spesefikt
rettet mod debat/diskussion og så evt senere oprette underafdeling
køb/salg/bytte evt binaer, som med hensyn til bedømmelser
af mærker/varianter kan være relevant, ligesom vedhæftede
filer med lister etc.
I dag må man bruge news:dk.binaer til at poste den slags i

MVH
Henning

Fra : amh

Dato : 14-02-03 10:54

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> uden for opslags/køb/salg-grupperne.
>
> Indlæg i debat-grupper, skal lægge op til diskussioner,
> debatter eller være led/svar i debatter.

Ja, men af RKJ's indlæg fremgik det, at der var tale om
et "spændende nyt frimærkefund". Det kan faktisk godt
opfattes som information om vort emne.

Mette

Fra : Henning

Dato : 14-02-03 10:59

> Ja, men af RKJ's indlæg fremgik det, at der var tale om
> et "spændende nyt frimærkefund". Det kan faktisk godt
> opfattes som information om vort emne.

Du kender ikke skribenterne i dk.admin.* grupperne kan jeg hører,
hvor styregruppen også læser med og forsvarer deres position

Skal noget i gennem hos styregruppen, skal det være uangribeligt,
ellers sker afvisning ud fra, at *de fleste* indlæg hører til i
markeds og opslags-grupperne.

Hvis det skal gå igennem skal samler-skribenterne være
seriøst debatterende/diskuterende og kun hvis der specifikt
efterspørges kan evt. link til hjemmesider indgå i teksten,
eller for at uddybe sin mening med det man skriver

Til alle samlere: Lær at bruge jeres signatur!
Den betragtes som et *fristed*

MVH
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 14-02-03 09:46

"R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:

Thomas Højland OM ET NYT SPÆNDENDE FRIMÆRKEFUND

Det var et arkiv fra Fyn, der er blevet blotlagt (altså arkivet).
Avisen i uåbnet korsbånd, der sælges som lot 241 på Thomas' auktion i
dag/i morgen, stammer derfra. Der skulle have været vist en række
klassiske brevperler fra det arkiv. Jeg så heller ikke udsendelsen.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Anita

Dato : 14-02-03 10:33

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag/i morgen, stammer derfra. Der skulle have været vist en række
> klassiske brevperler fra det arkiv. Jeg så heller ikke udsendelsen.

Hejsa

Jeg så klippet, men har dog ikke den store interesse i frimærker. Så jeg
hæftede mig ikke så meget ved det. Historien gik på at man på et loft havde
fundet 4 kister fyldt med ca. 200 år gamle breve. Ja selv gamle pengesedler
og som du nævner aviser. Den ene avis der var uåbnet havde aldrig været læst
og de regnede med at den ville kunne indbringe 20-40.000 kr. mens en åbnet
avis var ca. 1000 kr. værd.

Venlig hilsen Anita

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 14-02-03 12:21

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message
> "R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote:
>
> Thomas Højland OM ET NYT SPÆNDENDE FRIMÆRKEFUND
>
> Det var et arkiv fra Fyn, der er blevet blotlagt (altså arkivet).

OK.. godt med den sidste parantes, jeg troede lige det var Fyn der var
blevet blotlagt

> Avisen i uåbnet korsbånd, der sælges som lot 241 på Thomas' auktion i
> dag/i morgen, stammer derfra. Der skulle have været vist en række
> klassiske brevperler fra det arkiv. Jeg så heller ikke udsendelsen.

Nååh var det ikke andet.. Jo det er da en sjældenhed uden tvivl. Men det
lugter også lidt af markedsføring, men OK, sælgeren bliver nok glad og det
er jo Højlands vigtigste opgave. Vi må så bare håbe at køberen ikke har lyst
til at læse avisen

RKJ