filateli
Fra : amh

Dato : 12-02-03 23:03

Hej,
Er der nogen her, der samler på Slania's graverede frimærker?
Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og
Monaco.
--
Ann Mette Heindorff
DFF # 101155. ATA # 53062-6. CSSG # 477

Fra : Toke Nørby

Dato : 12-02-03 23:25

"amh" <amhstamps@adr.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
>samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og

Hej Mette,
Jeg samler, som du ved, ikke selv på Slanias frimærker, men jeg skal
omtale dit ønske i vores frimærkeklub på næste onsdag.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : amh

Dato : 13-02-03 00:22

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote in message

> Hej Mette,
> Jeg samler, som du ved, ikke selv på Slanias frimærker, men jeg skal
> omtale dit ønske i vores frimærkeklub på næste onsdag.

Hej Toke,
Det vil jeg være glad for. Jeg går specielt efter de tidligste
udgaver i alle tre lande. Mit Slania-site er ordnet kronologisk
-- sådan da ! -- så det er nemt at se hvad der kunne være
aktuelt. Enhver interesseret kan skrive direkte til mig på
min mail-adresse.

Mette

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 00:55

"amh" <amhstamps@adr.dk> skrev

> Jeg går specielt efter de tidligste udgaver i alle tre lande.
> Mit Slania-site er ordnet kronologisk -- sådan da ! -- så
> det er nemt at se hvad der kunne være aktuelt.

Jeg har endnu ikke fundet noget om hvilke svenske mærker
du ikke har. Det er ikke mit område, men jeg har nogle stykker
ca. 1960-1996 (bifangst), deriblandt et Slania-mærke fra 1960
som må være et af de første.
Jeg har ikke et katalognummer, men det er 100-året for Gustaf
Frödings fødsel, 30 øre, vandret takket, hjørnestemplet, og med
et imponerende fuldskæg.
Har du det?

Ann
(som uvist af hvilken grund ikke kan modtage e-mails i øjeblikket)

Fra : amh

Dato : 15-02-03 01:16

Jensen & Nielsen <sempernospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Har du det?
>
> Ann
> (som uvist af hvilken grund ikke kan modtage e-mails i øjeblikket)

Jamen, så svarer jeg her på gruppen :) Nej, det har jeg ikke,
og jeg vil gerne have det. Vil du sælge eller bytte? Du har ret,
det er et af de første svenske.
Skriv til mig privat når du igen kan få forbindelse. Min email-
adresse fremgår af headeren på mit indlæg.
Mette

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 15:13

"amh" <amhstamps@adr.dk> skrev

> [...]
> det er et af de første svenske.
> Skriv til mig privat når du igen kan få forbindelse. Min email-
> adresse fremgår af headeren på mit indlæg.

Jeg vil gerne af med det, og melder mig når systemet kører.
Nu har jeg kigget lidt mere på mine "svenskere", men der er
vist ikke noget andet af Slania, der er ældre end det brune
90-øres julefrimærke fra 1975, og et nydeligt eksemplar af
kniplersken fra 1976, men dem har du sikkert.

Ann

Fra : Henning

Dato : 13-02-03 00:21

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg samler, som du ved, ikke selv på Slanias frimærker, men jeg skal
> omtale dit ønske i vores frimærkeklub på næste onsdag.

Kunne du ikke lige gøre reklame for dk.fritid samtidig
Nævn også lige at denne gruppe ikke er beregnet til
køb/salg/bytte, men udveksling af erfaringer, viden,
debatter om emner etc.

Hjælp evt interesserede i at opstille deres nyhedslæser
korrekt

MVH
Henning

Hvad samler du i øvrigt på?

Fra : Toke Nørby

Dato : 13-02-03 00:51

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote:

...snip Toke vil omtale Mettes Slania-interesse i klubben.

>Kunne du ikke lige gøre reklame for dk.fritid samtidig
>Nævn også lige at denne gruppe ikke er beregnet til
>køb/salg/bytte, men udveksling af erfaringer, viden,
>debatter om emner etc.

Gerne! Problemet med en så bred gruppe som dk.fritid er ligesom
problemet med e-mails: Man skal virkelig rydde mange indlæg væk (man
kan lidt "emne-egoistisk" sidestille dem med "spam") og gemmer kun
det, der er relevant for een. Folk med undergrupper er ret så
priviligerede, synes jeg. Jeg kunne dog ikke lade være med at læse om
appelsin/flødebolle-kanonen! Den er god at tænke på ved næste
generalforsamling i ....!

Jeg kan være meget misundelig på en gruppe som fx.
dk.lokalsamfund.bornholm, hvor ALLE tilsyneladende er enige om, at ALT
er tilladt - selv salg af en brødrister (selv om fundatsen vist giver
nogle begrænsninger). Nå det blev vist lidt dk.admin-tanker, jeg fik
luftet her - tilgiv mig.

>Hjælp evt interesserede i at opstille deres nyhedslæser
>korrekt

Jamen, det er altså ikke svært. Jeg så godt i dk.admin, at nogle
mente, at det var svært, men det synes jeg nu ikke, så det tør jeg
godt tilbyde at hjælpe med

> Hvad samler du i øvrigt på?

Tjae, 30-øres provisorierne fra 1955/56 er mine favoritter - ellers
dansk skibs- og alm. post før 1851, generelle oplysninger om perfins.
Litteratur om vores emner, men også oplysninger om gamle postetatsfolk
(Jeg har en masse "dubletter" her, så hvis du i din familie har en
eller flere postmestre/-ekspeditienter (ikke postbude eller
pakmestre), så vil jeg gerne "bytte"

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Hanne

Dato : 14-02-03 13:41

> [...]

> er tilladt - selv salg af en brødrister (selv om fundatsen vist giver
> nogle begrænsninger). Nå det blev vist lidt dk.admin-tanker, jeg fik

Når filateli gruppen kommer op at stå, vil skribenterne jo være
dem der styrer hvad der kan accepteres, så kan det sagtens tænkes,
at der ikke er nogle der er utilfredsse med at søge efter byttepartnere
opslag om auktioner etc.etc.

Men for at undgå professionelle ala jysk sengetøjslager i at
annoncerer i gruppen, må i nok i ODT skrive at annoncer ikke
er velsete i gruppen

> [...]
> (Jeg har en masse "dubletter" her, så hvis du i din familie har en
> eller flere postmestre/-ekspeditienter (ikke postbude eller

Min far var overpakmester, så der er jeg jo nok uinteressant
Har intet postalt materiale og samler ikke på frimærker heller

Min mands fætter samler Franske førstedags kuverter, de er bare
så flotte, han har dels arvet sin fars samling, fra før 2 verdenskrig
og har samtlige udgivelser op til i dag.

MVH
Kone til Henning

Fra : Henning

Dato : 14-02-03 22:37

"Hanne" <viola_vrinsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men for at undgå professionelle ala jysk sengetøjslager i at
> annoncerer i gruppen, må i nok i ODT skrive at annoncer ikke
> er velsete i gruppen

Det hedder en OTD, skam dig kone!

> Min mands fætter samler Franske førstedags kuverter, de er bare
> så flotte, han har dels arvet sin fars samling, fra før 2 verdenskrig
> og har samtlige udgivelser op til i dag.

Jeg kan ikke huske at der var førstedagskuverter fra før krigen, men
utrolig flotter er de nu

MVH
Henning

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 14-02-03 23:07

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> "Hanne" <viola_vrinsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det hedder en OTD, skam dig kone!

Så.. nu ingen husspektakler her i gruppen

RKJ

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 02:35

"R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4d6904$0$10993$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Så.. nu ingen husspektakler her i gruppen

Ingen fare, vi har været gift i 22 år og de gange vi har
skændtes kan tælles på én hånd *G*

Hvad angår frimærker, er hun ikke en dyt interesseret,
hun nærmest flygter hjemme fra, når jeg får et anfald
af filatelitis og har spisebordet fyldt med kartoteks kasser,
albums eller kilovarer der ligger til tørring

MVH
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 01:04

"Hanne" <viola_vrinsk@hotmail.com> skriver ODT og bliver korrekset af
Henning, som siger:
>Det hedder en OTD, skam dig kone!

... og fr. "Viola Vrinsk" skammer sig sikkert over sin slåfjel

og Henning skriver:
>Jeg kan ikke huske at der var førstedagskuverter fra før krigen, men
>utrolig flotter er de nu

Du tænker på de førstedagskuverter, der er udgivet af postvæsenet? Den
første "førstedagskuvert" i Danmark er fra 1. april 1851 - skam. De
"officielle" begyndte at komme i en lind strøm fra og med Vitus
Beringsmærkerne 1941.11.27, se evt.
http://www.norbyhus.dk/danes/bering.html

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 02:20

> [...]
> første "førstedagskuvert" i Danmark er fra 1. april 1851 - skam. De
> "officielle" begyndte at komme i en lind strøm fra og med Vitus

Takker for oplysningen
Men min fætters samling er Franske førstedagskuverter, da hans
familie på fædrenes side stammer fra Frankrig.
Min fætters Farfar var en ret berømt møbelsnedker med intarsia
som speciale, hans møbler sælges i dyre domme når de endelig
kommer på auktion. ( Min fætter og søn dyrker det som hobby)
Det er somme tider sjove ting der betinger hvorfor man samler et
givent område/emne,
jeg begyndte selv, da jeg som barn, af en nabo fik nogle brevstykker,
med frimærker der var overstemplet med SF ( Soldater-frimærke) at
de viste sig at være værdiløse på grund af manglende takker gør ikke
historien mindre sjov.
Og af nogle skolekammerater fik jeg en H.C.Andersen fødselsdags
kuvert, der tilbage i 50 erne, selvfølgelig i fødselsdagsgave, men
desværre passede jeg ikke særlig godt på den, så den er både nusset
og krøllet i dag,
en anden gang fik jeg en tegners eget frimærke på et speciel-ark,
det eneste jeg kan huske om tegneren, er at han havde en tegneserie
i en Fynsk avis om 2 cykelbude, Carl og Folmer, er der nogen der kan
huske tegneren og hvilket mærke det evt. kan handle om? (AFA nummer)
Kan motivet have været et skib? Har han evt. tegnet andre særmærker?
I guder hvor har man været et fjols gennem tiderne

Er der nogle af jer andre, der har gjort noget tilsvarende idiotisk, som
i fortryder set i bagklogskabens lys *G*

Fandt en lommebog på et loft, med et julemærke for hvert år op til
år 1948 der havde tilhørt familien Dahll, idiot som jeg var, vaskede jeg dem
af og satte dem i album, det havde været en raritet, dog ikke postalt,
men på grund af historien og oplysningerne om familien der stod i
samme lommebog.

Som barn vaskede jeg Frederik den 8 mærker af postkort og breve
som jeg fik af de gamle i familien

Godt man ikke hører til dem der vræler over spildt mælk

MVH
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 09:33

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote:

snip.... om sin tidligere "bersærkergang" med afvaskning af frimærker.

> [...]
> Kan motivet have været et skib? Har han evt. tegnet andre særmærker?
>I guder hvor har man været et fjols gennem tiderne

Det var Holger Philipsen. Jeg havde den ære at være en god bekendt af
ham. Han lavede bl.a.tegneserien "Carlt", som du tænker på. Han
tegnede også en lang række danske frimærker, bl.a. de tre HAFNIA 76
miniark. Et "ark med tegneres eget frimærke" kan være hans frimærke i
anledning af 25 året for "Frimærkets dag i Danmark". Der blev lavet et
antal med dette mærke (AFA 427) og mit ark har nr. 5687 og er signeret
(han fik efter signeringen af de mange ark forbud af sin læge mod at
signere i "de næste par uger"!). En gennemgang af AFA-kataloget vil
give dig en lang række frimærker fra "Philips" hånd.

>Er der nogle af jer andre, der har gjort noget tilsvarende idiotisk, som
>i fortryder set i bagklogskabens lys *G*

Det er da ikke idiotisk, det du har gjort. Hvorfor tror du, at mine
mærker er blevet "mere værd"

> [...]
>af og satte dem i album, det havde været en raritet, dog ikke postalt,
>men på grund af historien og oplysningerne om familien der stod i

Ja, den havde været sjov!

>Som barn vaskede jeg Frederik den 8 mærker af postkort og breve
>som jeg fik af de gamle i familien

Også her kunne der være perler iblandt, men det er nok således, at for
hver 100 gamle breve, du har, er der et enkelt der vil skille sig ud
fra de andre - på en eller anden måde!

>Godt man ikke hører til dem der vræler over spildt mælk

Nemlig, og du er ikke alene. Jeg har da ikke lyst til fortælle dig,
hvad jeg har gjort af den slags gennem årene!

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 16:32

> [...]

> signere i "de næste par uger"!). En gennemgang af AFA-kataloget vil
> give dig en lang række frimærker fra "Philips" hånd.

Tak for oplysningen, nu vælter det pludseligt frem fra min
filatelistisk stivnede grå celler

> Nemlig, og du er ikke alene. Jeg har da ikke lyst til fortælle dig,
> hvad jeg har gjort af den slags gennem årene!

Det tro jeg gerne, da jeg var barn, var der stadig nogle frimærke
handlere, der satte frimærker op med nåle på plancher og anbefalede
at hængsle postfriske mærker ind i albums. Pokkers besvær at få
hængslerne af uden at ødelægge gummieringen flere år efter.

MVH
Henning

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 01:15

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev

> Tjae, 30-øres provisorierne fra 1955/56 er mine favoritter -

På jagt efter et med dobbelt overtryk?

> ellers dansk skibs- og alm. post før 1851, generelle oplysninger om perfins.
> Litteratur om vores emner, men også oplysninger om gamle postetatsfolk

Litteratur i alle former eller kun originalt materiale? Kun om Danmark?
Jeg har nogle udklip fra 1917-1929. Det er mest små annoncer fra
frimærkehandlere, men også et par sjovere ting.
Jeg vil ikke af med originalerne, men du er velkommen til at høre mere
om dem, og få nogle scans, hvis det falder inden for dit interesseområde.

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 09:39

"Jensen & Nielsen" <sempernospam@get2net.dk> wrote:

.... 30-øres provisorierne fra 1955/56 er mine favoritter -

>På jagt efter et med dobbelt overtryk?

Altid! Hvor mange har du?

> [...]
>Jeg vil ikke af med originalerne, men du er velkommen til at høre mere
>om dem, og få nogle scans, hvis det falder inden for dit interesseområde.

Ann, jeg vil bestemt gerne høre nærmere. Det vil være fint, hvis du
vil give mig en privat mail med nogle oplysninger. Jeg er hovedsagelig
interesseret i dansk literatur, men samler da også oplysninger om
perfins fra andre lande.

Mvh
Toke
-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 15:03

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev

> Altid! Hvor mange har du?

Ha! Jeg har ingen, kun et par stykker med almindeligt overtryk
i forskellig højde, men jeg samler heller ikke rigtigt på Danmark.

Jeg samler på hele verden op til 1930, men med hovedvægt på
mellemeuropa. Desuden Tyskland, undtagen BDR, op til
nutiden. Jeg foretrækker stemplede mærker.
Af Danmark har jeg en lidt underlig blanding, foruden nogle
gamle DSB-mærker, som vel ikke regnes for at være frimærker.
Jeg ved intet om dem, men ville nu gerne kende lidt til deres
alder og historie.

> Ann, jeg vil bestemt gerne høre nærmere. Det vil være fint, hvis du
> vil give mig en privat mail med nogle oplysninger.

Jeg skal nok melde mig, men jeg venter lige til min forbindelse
virker begge veje.

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 16:30

"Jensen & Nielsen" <sempernospam@get2net.dk> wrote:

Toke er på jagt efter et med dobbelt overtryk:
>Ha! Jeg har ingen, kun et par stykker med almindeligt overtryk
>i forskellig højde, men jeg samler heller ikke rigtigt på Danmark.

Nej, de hænger altså heller ikke på træerne.

> foruden nogle gamle DSB-mærker, som vel ikke regnes for at være frimærker.
>Jeg ved intet om dem, men ville nu gerne kende lidt til deres
>alder og historie.

Når du mailer til mig, skal jeg give dig e-mail adressen på en ekpert
udi DSB-mærker.

>Jeg skal nok melde mig, men jeg venter lige til min forbindelse
>virker begge veje.

Fint, tak.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 16:32

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev

> Jeg er hovedsagelig interesseret i dansk literatur, men
> samler da også oplysninger om perfins fra andre lande.

Jeg har et Bayern, Michel nr. 100 med perfin.
J.R. står der. Ved du hvem eller hvad det var?

Ann

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 17:40

"Jensen & Nielsen" <sempernospam@get2net.dk> wrote:

>Jeg har et Bayern, Michel nr. 100 med perfin.
>J.R. står der. Ved du hvem eller hvad det var?

Desværre. Jeg har (endnu) ikke et katalog over disse perfins.
Prøv at skrive (på engelsk eller tysk) til Albert Vogel
vogel.lohr@t-online.de Han er formand for Arbeitsgemeinschaft Bayern
e.V.:
http://www.arge-bayern.de/

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Jensen & Nielsen

Dato : 15-02-03 18:35

"Toke Nørby" skrev

> Desværre. Jeg har (endnu) ikke et katalog over disse perfins.
> Prøv at skrive (på engelsk eller tysk) til Albert Vogel...

Tak skal du have, men så vigtigt er det ikke. Jeg blev bare
lettere nysgerrig da du nævnte de udenlandske.

Ann

Fra : Henning

Dato : 12-02-03 23:34

"amh" <amhstamps@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
> samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og

Desværre ikke, men jeg har vist nok nogle tusinde polske
mærker, der bare flyder i min rodekasse af gennemsnitlig
kvalitet, hvis du har nogle AFA numre kan jeg da kigge
lidt efter om jeg har noget der kan bruges, evt smide en
liste i dk.binaer, har msoffice, så jeg kan åbne både acces
og exelregneark, selv er jeg interesseret i bogtrykmærker dk.
samt dk. særmærker i de høje værdier.

Men da dette ikke er en opslags-gruppe, er det nok ikke så
velset at snakke om bytte, eller køb/salg.

Hvordan skaffer du/andre sig mærker?

Jeg var ved at brænde mig på at annoncere i tyskland :

Thausen 50 grossformatiche DK fur 50 do BRD jeg fik
mellem 6 og 700 breve med tyske billedmærker tilsendt
og måtte ud og købe bundter for at svare enhver sit *G*
Alle mine DK. dubletter røg og jeg er aldrig rigtig kommet
op på et rimeligt dublet-niveau igen
Men har en kattens masse BRD dubletter

MVH
Henning (Passiv samler)

Fra : amh

Dato : 13-02-03 00:25

--

> [...]
> liste i dk.binaer, har msoffice, så jeg kan åbne både acces
> og exelregneark, selv er jeg interesseret i bogtrykmærker dk.

Desværre har jeg ikke AFA-numre, men jeg har Michel-numre
på alle frimærker på hele sitet, så det burde ikke være særlig
svært. Skriv eventuelt til mig privat på min email-adresse og
medsend en liste. Jeg har også office-pakken.

> Men da dette ikke er en opslags-gruppe, er det nok ikke så
> velset at snakke om bytte, eller køb/salg.
>
> Hvordan skaffer du/andre sig mærker?

Jeg bytter, tigger, køber mig frem :)

> [...]
> og måtte ud og købe bundter for at svare enhver sit *G*
> Alle mine DK. dubletter røg og jeg er aldrig rigtig kommet

Puha, det lyder ike godt! Men BRD-dubletter - nej tak, ikke
her. Jeg er nødt til at begrænse mig ...

Hvis du vidste hvad jeg har i *min* rodekasse af frimærker
med enhver form for kunst ... !

Mette

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 16:41

> Puha, det lyder ike godt! Men BRD-dubletter - nej tak, ikke
> her. Jeg er nødt til at begrænse mig ...

Det viser sig at jeg for ca. 10 år siden gav min søn lov
til at bytte de Polske mærker til nogle magick kort, som var
meget populære at spille med den gang og vist stadig spilles
i adventure klubber, så kan jeg bedre forstå at min "polske"
kasse var væk, sorry. ( Hvad ikke interesserer mig, har jeg
ikke ret meget styr på,)

MVH
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 10:04

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote:

>Men da dette ikke er en opslags-gruppe, er det nok ikke så
>velset at snakke om bytte, eller køb/salg.

Det vil efter min opfattelse være umuligt at "snakke frimærker" uden
at komme ind på, hvordan man køber/sælger/bytter frimærker. Den trafik
(!) er jo en ganske betragtelig del af frimærkesamleriet.

.... og Henning falder med det samme i "fælden", da han opfordrer til
at overtræde "OPS" - eller hvad det nu hedder (jeg skammer mig
allerede) for dk.fritid og fortsætter:

>Hvordan skaffer du/andre sig mærker?

Undskyld, Henning, men jeg kunne ikke lade være!
Selfølgelig må der kunne tales om bytning etc. i en frimærkegruppe.
Det kan meget vel være, at dk.fritid ikke er en "opslagsgruppe", hvor
"den slags" ikke tolereres af gruppens overhund. Det er så en
yderligere grund til at oprette en dk.fritid filateli.

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 16:11

> Det vil efter min opfattelse være umuligt at "snakke frimærker" uden
> at komme ind på, hvordan man køber/sælger/bytter frimærker. Den trafik
> (!) er jo en ganske betragtelig del af frimærkesamleriet.

Det er der heller ikke noget ivejen for

> ... og Henning falder med det samme i "fælden", da han opfordrer til
> at overtræde "OPS" - eller hvad det nu hedder (jeg skammer mig
> allerede) for dk.fritid og fortsætter:

Det er gruppens fundats der i så fald overtrædes

> [...]
> "den slags" ikke tolereres af gruppens overhund. Det er så en
> yderligere grund til at oprette en dk.fritid filateli.

"Mange veje fører til Rom" Men da jeg ikke opfordrede til at bytte,
eller købe/sælge, er det ikke et opslag eller en annonce,

MVH
Henning

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 16:25

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Men da dette ikke er en opslags-gruppe, er det nok ikke så
> velset at snakke om bytte, eller køb/salg.

Der er ikke noget overhovedet i vejen for at diskutere salg og køb i en
nyhedsgruppe. Sådan fornemmer jeg kotume er i andre lignende grupper. Men
det er ikke tilladt at direkte annoncere et salg. Jeg er mere i tvivl om
hvordan det er at efterspørge, mhp. køb? Det er vel noget vi skal være enige
om inden, hvis en gruppe skulle blive oprettet. Jeg ville sige at al
opfordring til bytte skulle være tilladt, da det er "samler til samler", og
ikke "forhandler til køber". Men det kan være i andre har en anden holdning?

RKJ

Fra : Henning

Dato : 15-02-03 17:17

"R.K.Jorgensen" <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4e5c5c$0$71608$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> tilladt, da det er "samler til samler", og ikke "forhandler til
> køber". Men det kan være i andre har en anden holdning?

Jeg tror ikke styregruppen vil anbefale oprettelse af filateli
gruppe uden forbehold for opslag (køb/salg/bytte) hvad
gruppens skribenter så i praksis tillader er en anden sag, for
mig er det mest naturligt at man også samler til samler, får
bytte i stand i den nye gruppe.

Jeg er ikke petitesse-rytter, men visse skribenter i dk.admin er.

I en ny ODT kan man jo "nøjes" med at skrive, kommerciel
opslag og annoncering ikke er velset og henvises til dk.opslag

Der bør jo være mulighed for at 3 parts fjerne annoncer fra
udenlandske frimærkehandlere, porno forhandlere osv.
med henvisning til fundatsen, ikke mindst klage til disses
udbyderes abuse afdelinger. Der ligger flere ting i det,
når jeg opfordrer til i ODT at gøre opmærksom på,
at opslag og annoncering ikke er tilladt,

( Alle kender vist firmaer der annoncerer med: Køb frimærker
til 2 millioner kr. AFA værdi for 299 kr. og få en 4 rb skilling
med gratis)

MVH
Henning

Fra : Toke Nørby

Dato : 15-02-03 17:44

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote:

...snip en række gode råd om ODT for dk.fritid.filateli
>( Alle kender vist firmaer der annoncerer med: Køb frimærker
>til 2 millioner kr. AFA værdi for 299 kr. og få en 4 rb skilling
>med gratis)

Et dansk af den slags er fornylig gået konkurs har jeg læst - ikke
mærkeligt med den "rabat" på frimærkerne

Mvh
Toke

-----------------------
Toke.Norby@Norbyhus.dk
http://www.norbyhus.dk/
http://www.begtrupvig.dk/
http://www.vestervang1.dk/

Fra : Henning

Dato : 12-02-03 23:39

> [...]
> Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
> samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og

Pragtfulde sider!

Slania er nok den bedste gravør gennem tiderne, men det er jo en
smagssag

MVH
Henning

Fra : amh

Dato : 13-02-03 00:28

> "amh" <amhstamps@adr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Pragtfulde sider!

Tak :)

> Slania er nok den bedste gravør gennem tiderne, men det er jo en
> smagssag

Efter min mening er han den bedste, men de nye unge der
er ved at komme frem (Sjöblom og Mörck) er heller ikke
dårlige. Personligt kan jeg bedst lide Mörcks "streg".

Grønland udgiver den 12. marts 2 nye sæt med slædehunde
og den literære ekspedition, graveret af henholdsvis Sjöblom
og Mörck. Du kan læse om dem i Greenland Collector 1/2003,
som netop er udkommet.

mvh
Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 13-02-03 00:30

amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
> samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og

Tjuhej da... éndnu et filatelistisk indlæg i dk.fritid. Tak amh ... jeg kan
se på stamps.discuss at du er meget livlig der og du nævnte tidligere at du
er stødt på flere danskere der skriver der. Måske de ville være interesseret
i at støtte en dansk gruppe. Er der muligheder?

Hvad mangler du selv af Slania? Jeg kan checke hvad jeg selv har og evt.
sende dem til dig

René

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 01:30

> [...]
> Jeg vil være meget interesseret i at komme i forbindelse med
> samlere med henblik på bytning, specielt Sverige, Polen og

Jeg har masser af Sverige, men de er stemplet. Hvis du giver mig en liste
over de AFA numre du mangler, sender jeg dem jeg måtte have til dig.

RKJ

Fra : amh

Dato : 15-02-03 02:05

R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message

> amh <amhstamps@adr.dk> wrote in message
>
> Jeg har masser af Sverige, men de er stemplet. Hvis du giver mig en liste
> over de AFA numre du mangler, sender jeg dem jeg måtte have til dig.

Det er mægtig pænt af dig -- men jeg har ikke AFA! Kan Facit eller
Michel gøre det? Jeg kan også klare SG og Scott ...

Mette

Fra : R.K.Jorgensen

Dato : 15-02-03 01:59

> R.K.Jorgensen <SPAMSPAMSPAMCHICKENANDSPAM_rkj@privat.dk> wrote in message

> Det er mægtig pænt af dig -- men jeg har ikke AFA! Kan Facit eller
> Michel gøre det? Jeg kan også klare SG og Scott ...

Jeg har alle de nævnte kataloger, udover SG. Bare fyr løs .-)

RKJ

Fra : Rob Vlaardingerbroek

Dato : 16-02-03 10:24

Hej Mette,

I do, but have nothing to trade.
Hello to all my friends and everyone else here.

Rob.

--
http://www.xs4all.nl/~pkv

Fra : amh

Dato : 16-02-03 11:14

Rob Vlaardingerbroek <stampcorner@xs4all.nl> wrote in message
> Hej Mette,
>
> I do, but have nothing to trade.
> Hello to all my friends and everyone else here.

Hej Rob,
good to see you here too :) Whenever you have
questions to ask, go ahead -- there are already
many people here much more knowledgeable than
me, so it would be worth a try ;)

Mette