Beholde eg lyse farve
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 23-01-03 15:54

Jeg har nogle gamle stole i egetræ, som jeg har slebet, så den lyse farve er
kommet tilbage.
Hvad skal jeg give dem, så de holder den lyse farve.
MVH
Nils

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-01-03 20:31

Nils Boesgaard skrev:

> Jeg har nogle gamle stole i egetræ, som jeg har slebet, så den lyse farve er
> kommet tilbage.
> Hvad skal jeg give dem, så de holder den lyse farve.

Én ting er sikkert: Dine stole skal hverken have linolie eller
egevoks. For så får de den dybe og varme glød, som mange synes
så godt om.

Hvis det stod til mig, ville jeg give dem noget interiørlak.
I interiørlakken er der "indbygget" et lysfilter, som gør, at
træet forbliver lyst. Giv stolene lak et par gange hvor der bør
mellemslibes med sandpapir korn 120.

Men der er jo også den mulighed at sæbebehandle stolene. Det er
ikke noget jeg har arbejdet så meget med. Men har dog prøvet på
forskellige møbler gennem tiden. Det er ikke noget, der siger mig
så meget - sådan er vi jo så forskellige.

Hvis du en anden gang, har et lignende spørgsmål, vil jeg anbefale
dig, at du stille det i gruppen: news:dk.fritid.hus-og-have
I denne gruppe vil du højest sandsynligt få flere svar på dine
spørgsmål.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Anita

Dato : 24-01-03 17:19

"Svend Erik Bertelsen" skrev

> [...]
> dig, at du stille det i gruppen: news:dk.fritid.hus-og-have
> I denne gruppe vil du højest sandsynligt få flere svar på dine

Det var dog en usædvanlig behagelig måde at vejlede på. Det kunne mange på
usenet lære noget af

Venlig hilsen Anita