Fast føde.
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 13-03-03 08:51

Hej!!

Ville som den stolte mor dele min glæde over min søn med jer. Min søn er 3
mdr og 16 dage fandt ud af at bananmos bare er guf. Så han er nu begyndt at
få fast føde. Spiste 3/4 banan igår og det synes jeg er godt gået eftersom
det var første gang vi prøvede med fast føde.
Der har slet ikke været nogen problemer med ondt i maven eller lignende, han
har sovet som han plejer men ikke spist så meget, hvilket jo er naturligt.

Knus
Heidi Bojsen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-03-03 12:54

> [...]
han
> har sovet som han plejer men ikke spist så meget, hvilket jo er naturligt.

Hej Heidi

Tillykke med det! Det er rigtig flot af ham!

Dog vil jeg godt lige dele min erfaring... Hvis man ikke fra starten lærer
dem feks. at spise kartoffelmos (U D E N sukker!) så kan børnene nemt gå
hen og blive lidt kræsne hvad gælder fast føde. Bananer er jo ret søde, så
hvis de får smag for det kan det være svært at få andet end søde sager i
dem. Jeg gjorde den "fejl" ved min ældste (har 3)... Han var 1½ før han
overhovedet gad kigge på kartofler og andet der ikke var sødligt i smagen.
Hmmm... Lidt indviklet, men... Sørg for at din dejlige søn vænner sig til
mad der ikke er sød.

Fots. go' weekend
Rinnie