løn til barnepige
Fra : Flemming

Dato : 12-03-03 22:57

Hvor meget giver man en voksen barnepige i timen?

Flemming

Fra : Lykke

Dato : 13-03-03 19:23

den er svær.
er det en fremmed eller bekendt eller familie.
det gør en lille forskel.
vi havde en voksen barnepige fra kl. 19.00 til 23.30 hvilket hun fik 300,-
kr. for + div. cola, chips ect.
samme pige passede vor søn, ved vores bryllup, hentede ham ved festen kl.
20.00, tog hjem til sig selv, sov der om natten, vi hentede så ham til
morgenkaffen, hun fik 500,- + gave til 80,-
hvilket vi synes er billigt.
en skolepige får vel omkring 30,- kr.
tænk over hvad du selv ville have i betaling.

Fra : Holger Danske

Dato : 13-03-03 19:43

Lykke wrote:
> [...]
> hvilket vi synes er billigt.
> en skolepige får vel omkring 30,- kr.
> tænk over hvad du selv ville have i betaling.

Øhh, det er nu ikke alle der vil/kan/tør bruge "sort" arbejde, så hvis det
skal være legalt må du påregne et sted imellem 85.- og 120.- kr. i timen, i
dagtimerne, men hvad er der galt med kommunaldagpleje/børnehave evt. privat
børnepasning, som visse kommuner giver tilskud til, typisk lidt som Spøttrup
kommune her gør ....

Citat start..
Tilskuddet udbetales månedligt forud.

Tilskuddet kan højst få 80% af den billigste nettoudgift (det vil sige
bruttodriftsudgift med fradrag af den fastsatte forældrebetaling) pr. plads
i et dagtilbud til samme aldersgruppe i kommunen.

Der kan maksimalt ydes tilskud til 3 børn pr. husstand, og kan min. bevilges
for 8 uger og max. i et år.

Private pasningsordninger er ikke omfattet af bestemmelserne om
søskenderabat og hel eller delvis friplads.

Citat slut ...

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 23:21

> [...]
privat
> børnepasning, som visse kommuner giver tilskud til, typisk lidt som

"Øhh" der står da ikke noget om at det er i stedet for at sende børn i
kommunal ordning... De kan vel lige så godt mene om aftenen...!?

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk
http://www.flatcoated-retriever.dk/familie.htm

Fra : Lykke

Dato : 14-03-03 18:34

hallo - barnepige har intet med daglig pasning at gøre,
sådan forstod jeg ikke spørgsmålet og svarede heller ikke derefter.

passer man børn nogle timer uanset tid på dagen er man barnepigen.
er det daglig pasning må det være en dagplejer man søger,- sort eller ej.

var du bedre oplyst, ville du vide at nogle kommuner ikke kan leve op til
pasningsgarantien, ej heller har en.
i de tilfælde hvor det er rigtig galt, anbefaler de faktisk selv at man skal
anvende sort dagpleje, til en ledig plads
kan anvises.

Fra : Holger Danske

Dato : 14-03-03 20:05

Lykke wrote:
> hallo - barnepige har intet med daglig pasning at gøre,
> sådan forstod jeg ikke spørgsmålet og svarede heller ikke derefter.

Så vidt jeg er orienteret så er en barnepige en person (M/K) der passer
børn, det har intet med hvornår eller hvordan, og eftersom sprgsmålet er
rimelig "bredt" skrevet, så kan man vel tillade sig at læse det som man vil
og svare derefter, jeg kan så forstå på dit indlæg at du enten tog det meget
personligt, eller du på anden måde har noget i klemme !

> passer man børn nogle timer uanset tid på dagen er man barnepigen.
> er det daglig pasning må det være en dagplejer man søger,- sort eller
> ej.

Det er vel ikke nødvendigvis den vej man går, men hvis du siger det er
sådan, så er det vel sådan, der hvor du bor..

> [...]
> i de tilfælde hvor det er rigtig galt, anbefaler de faktisk selv at
> man skal anvende sort dagpleje, til en ledig plads

Var jeg bedre oplyst !!!
Jeg har selv 3 drenge på knap 4 år, knap 3 år og knap 10 måneder, så jo jeg
er skam oplyst, og jeg synes at du skal få de sagsbehandlere der henviser
til sort dagpleje om at give det på skrift, eller tillade at det bliver
optaget på bånd, for det er forbudt at råde andre til at begå kriminalitet,
og kan man påvise, som her beskrevet, at noget sådant foregår, /kunne/ det
være at man kunne få en anden middelfordeling til kommunerne...

Derudover så må jeg bede dig om at når du nu svarer, enten det er til mig
eller andre, at du så skriver neden /under/ det du svarer på, det er for
andre meget svært at se hvad/hvem du hentyder til, et eks..

du skriver som svar på mit spørgsmål...

En muldvarp på motorcykel.....

og nu skal folk så scrolle ned til mit spørgsmål, som står X antal linier
længere nede...

Hvad er det der er sort og fiser afsted med 120 km/t under jorden ?

Allan

Fra : Iben Holst

Dato : 14-03-03 09:42

> Hvor meget giver man en voksen barnepige i timen?

Når du skriver voksen, mener du vel en som er over 18 år ?! Giver du det
sort vil jeg mene at 45-50 kr er passende og legalt vil jeg mene der skal
min. 80 kr til i timen - men du kunne jo spørge hvad hun selv synes er
passende og beslutte dig ud fra det.

I vores kommune uddanner sundhedsplejerskerne unge fra 13 til 18 år til at
babysitte på en professionel måde - de skal have min. 35 i timen .....

Iben

Fra : Tina

Dato : 14-03-03 11:52

"Flemming" <flemming@erdal-kristensen.dk> skrev i
> Hvor meget giver man en voksen barnepige i timen?

Da jeg passede børnfor et par år siden, var der bred enighed blandt
forældrene om følgende "takster":

(Jeg er i tyverne)

35 kr/timen for ét barn

50 kr/timen hvis der var to børn

65 kr/timen hvis der var tre børn.

Og så selvfølgelig mad, drikke, transport hjem (hvis det var en aften-nat
pasning).

Da det kun var børnpasning, fandt jeg det selv rimeligt. Havde der også
været krav om lettere rengøring, madlavning til hele familien osv, så havde
det været en anden sag.

Mvh

Tina

Fra : Flemming

Dato : 16-03-03 10:13

Tak for svarene. Spørgsmålet var bredt formuleret, men jeg refererede til
pasning i eftermiddags-og aftentimerne og til at personen er en 'fremmed'.