Tvangsadoption lyder grimt, men...
Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-03 22:30

Det lyder så sødt, at danske statsamter ikke nænner at tage barnet helt væk
fra den biologiske mor, ved en tvangsadoption, når moderen har vist sig
uegnet og er på stoffer eller er alkoholiker.

Men det er blot et påskud for at belønne psykologer og pædagoger med højt
økonomisk vederlag , for at de er plejefamilier for det omsorgssvigtede
barn.

Det er sundere for barnet at man gør som i andre lande, hvor man giver
barnet tryghed ved at lade en tvangsadoption ske, til en bedre far og mor,
som så er motiveret alene af kærlighed til deres ny barn - og ikke er delvis
motiveret af penge.

I gamle dage sagde man - ikke kun ved sejlads - at DER SKAL VÆRE EEN KAPTAJN
PÅ SKUDEN. Det var klogt. Giv børn med dårlige mødre tryghed ved en endelig
adoption, selvom ordet tvangsadoption lyder grimt.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000

Fra : Lars

Dato : 14-03-03 09:45

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> [...]
endelig
> adoption, selvom ordet tvangsadoption lyder grimt.

Hvor knækkede filmen. For en gangs skyld sagde Bor Warming noget fornuftigt.

Hvis forældrene ikke er i stand til at tage vare på barnet, må det
nødvendigvis være barnets tarv der kommer i første række.

/Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-03 11:04

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

Hvis forældrene ikke er i stand til at tage vare på barnet, må det
nødvendigvis være barnets tarv der kommer i første række.

BW: Deværre tror jeg at alt for mange børn bliver tvangsfjernet, fordi
sagsbehandlerne har venner, der gerne vil have et barn i pleje.

Når socialministeren nu vil lade bøssepar og lesbiskpar blive
plejeforældre, så ser jeg det som ØGET NATIONALISERING AF
BØRNEOPDRAGELSEN

Henriette Kjær udtaler i Politiken 15-03-2003 at bioforældrene oftest
godkender plejeforældrene.

Det lyder smukt.

Men der er oftest tale om en svag enlig mor, som man truer at for at hun
kan få socialgoder, skal hun godkende.

Yderligere gør hun sig klog på om børn skal kende sæddonor - altså
biofar. Lad dog forældremyndighedsindehavende mor afgøre det.

Fra : Louise

Dato : 17-03-03 10:52

Kære Bo

Man kan sq (undskyld)godt høre at du ikke er adoptivbarn..... Det er
jeg. (Dansk)

Jeg har en mor som bor på Christania, hun er højestsandsynlig
alkoholiger, og jeg er bla. derfor blevet fjernet. Det er såmænd også
fint nok, det var jo i mit tarv det blev gjordt, jeg kom såmænd også
til en ok familie med trykhed, kærlighed og alt det der. MEN der er en
meget vigtig ting der bliver glæmt, mår man bortadopterer.

Hvem er jeg? Hvor er jeg fra? Hovorfor er jeg kommet her? Hvordan er
jeg kommet her? Hvordan ser min mor og/eller far ud? Kunne de ikke
lide mig? er bare et meget lille udsnit af de spørgsmål jeg og mange
andre har stillet sig selv. Sådanne spørgsmål stiller vi fordi vi ikke
aner hvem vi i bund og grund er og hvor vi kommer fra. Mange af os
fungerer dårlig, hvis der ikke bliver taget hensyn til, at vi ikke er
helt almindelige, selgfølgelig kan alt se normalt ud på overfladen,
men inden i os er alt kaos, og det vil det være lige ind til vi får
svar på det eller de spørgsmål som er vigtige for os (individuelt)

Jeg har gået i 20-21 år med dette kaos, og ikke haft en eneste der
kunne forstå, eller følge, de følelser jeg havde omkring min egen
person, jeg kan godt hise og sige at det bestemt ikke har været
morsomt for værken mig eller min familie. Du og mange andre aner på
ingen måde hvor vigtigt der er for et barn, at vide hvor det kommer
fra. Du aner heller ikke hvor meget ro det giver at finde frem til
svarene på spørgsmålene.
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvordan et voksent menneske kan
side og udtale sig om noget som han/hun ikke aner en skid om. Alle dem
der sidde og bestemmer hvem og hvornår et barn skal væk fra familien,
har ikke en eneste anelse om, hvad det engtiligt er, de gør ved det
her barn.
Iden med adoption er god nok, og der er kun godt for et barn at komme
i trygge rammer, det skal der ikke hærske nogen tvivl om, men hvorfor
"glæmme" det der er vigtigst for barnet?.... Vi bliver jo ikke hørt.

Nu ved jeg, at der har kørt et forsøg med at børnene på børnehjem så
vit muligt fik en papkasse med forskellige ting fra deres hjem, og fik
hjælp og støtte til at finde deres rødder. Det har givet forbløfende
resultater, ungerne fungerede pluseligt meget bedre, havde næmre ved,
at få en hverdag til at fungere, få og holde fast i et job og bryde
det sociale mønster de var født ind i. (Vi har en vis arv fra vores
bioliogiske forældre, også selv om vi var så små at vi ikke kan huske
dem)
På trods af de gode resultater, blev forsøget stoppet, fordi der var
nogle der mente, at det på ingen måde kunne være i barnets tarv, at
der blev rævet op i de følelser. Hvad fanden (undskyld) er det for
noget fis??? Endu nogle af de der uvidne mennesker som ikke aner noget
om de følelser der er indblandet i sådan en sag.

Du kan sikkert godt høre at jeg blev meget harm da jeg læste dit
indlæg, men det er noget som kommer meget tæt på mig, og har betydet
meget for mit liv (det gør det nu stadig, men nu har jeg da fået ro)
Jeg bliver så GAL i skralden når folk udtaler sig om dette uden at
vide hvad det engtligt er de siger. Men det håber jeg du forstår noget
bedre efter at have læst mit bidrag.

Louise

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-03 17:57

"Louise" <frublomst@msn.com> wrote in message

Vi har en vis arv fra vores
bioliogiske forældre, også selv om vi var så små at vi ikke kan huske
dem

snip

Jeg bliver så GAL i skralden når folk udtaler sig om dette uden at
vide hvad det engtligt er de siger

snip

BW: Din livserfaring er interessant, og supplerer mange af de hundreder
af tilsvarende cases jeg har stiftet bekendtskab med, mens jeg var
sæddonorformidlingschef med rugemorskab som ulovlig nebengeschæft.

Næsten alle skoleklasser har over en trediedel "plastikbørn" idag, dvs
skilsmisser har ført til at de ikke bor med både socialfar og socialmor,
der også var biofar og biomor.

Det går ofte bedre end i klassiske stabile parforhold, så man skal være
åben for at intet _generelt_ passer altid.

Jeg tror også, at man bærer med sig hormonal påvirkning fra
svangerskabet og andet, og det forklarer at mange danske adoptivbørn
blev sindsyge engang, fordi det dengang var meget skamfuldt at føde i
dølgsmål og vide, at man skulle give barnet fra sig, så især depressive
og knugede mødre leverede disse børn.

Engang var man opforstret med Oliver Twist og besat af at finde
bio-ophav i håb om noget fornemt at hente der. Vi er idag meget klogere.

La vær og bliv gal på at alle gætter frit, udfra begrænset indsigt. Hvad
kan vi andet?

Fra : Louise

Dato : 18-03-03 09:29

> [...]

> Det går ofte bedre end i klassiske stabile parforhold, så man skal være
> åben for at intet _generelt_ passer altid.

Intet er som sådan generelt, det er jeg opvokset med... min søster har
ikke de samme stærke følelser omkring det at være adopteret som jeg
har. Eller det vil sige sig, nu har hun fået det, hun har fået et
barn, og så kom det ligepludseligt. (sjovt nok

> Jeg tror også, at man bærer med sig hormonal påvirkning fra
> svangerskabet og andet,

Det er videnskabeligt bevist at vi bærer på både social og biologisk
arv.

> [...]
> blev sindsyge engang, fordi det dengang var meget skamfuldt at føde i
> dølgsmål og vide, at man skulle give barnet fra sig, så især depressive

Så vit jeg kan gætte mig til, er det stadig meget skamfuldt at
bortadopere sit barn, og der vil jeg gætte på at det bla. har noget at
gøre med de der "elskede" tvangsfjernelser.

> Engang var man opforstret med Oliver Twist og besat af at finde
> bio-ophav i håb om noget fornemt at hente der. Vi er idag meget klogere.

Ja vi er klogere, og dog... Jeg er i dag 23 så jeg er ikke ligefrem
fra "den" tid, jeg var 14-15 år før det gik op for mig, at jeg IKKE
ville få en ny rig familie, ved at finde mine rødder. Et hvært barn
drømmer, også selv om at forældrene forsøger at forklare det her barn,
at det er urealistisk.

> La vær og bliv gal på at alle gætter frit, udfra begrænset indsigt. Hvad
> kan vi andet?

Jeg kan ikke lade være, men det er hovedsagligt fordi der sidder
mennesker og gætter, om "vores" liv og der med bestemmer, hvad der er
bedst for det engtle barn i den engtle situration, uden at spørge
barnet.
I kan sq spørge, er det virkelig så svært??? Det er det desværre, sæt
nu "offentligheden" finder ud af at der findes bedre løsninger ind det
der umidelbart virker som det bedste. (Jeg mener også at de biologiske
forældre bør blive spurt, men det har noget at gøre med de forslag jeg
har til hvordan dette kan løses bedst muligt for alle parter)
Jeg blev spurt for ca. et år siden, af en sagsbehandler, jeg svarede,
reaktionen blev: Nå, ja, du siger sikkert noget, men vi kan ikke bruge
det, for et barn på 3-4-5 osv. ved ikke hvad det vil, og hvad der er
bedst for det. Nej det er muligt, men vi andre som er voksne, og som
selv har være der, VED hvad det handler om, (det gælder ved såvel
frivillig anbringelse, tvangsfjernelse og adoption) der med ikke sagt
at vi ved, hvad der er bedst for lige DET barn, men vi har resurserne
til at sætte os ind i hvordan barnet har det, og hvad det tenker, der
med har vi også meget nemre ved at se hvad der er det bedste for de
børn.
Set i mine øjne kan det aldrig blive i barnets tarv, at tvinge det til
at give slip på sine rødder, og det er ligegyldigt alder. Men næææ
nej... "du har nogle dårlige forældre, så du skal fjernes", er
åbenbart i barnets tarv at høre gang på gang.

Louise

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-03 20:19

> [...]
> nej... "du har nogle dårlige forældre, så du skal fjernes", er
> åbenbart i barnets tarv at høre gang på gang.

Problemet er at skatterne blev skruet op, så der blev råd til for mange
behandlere, der så vil tjene formuer ved at have børn i pleje, og derfor
tvangsfjerner børn fra gode hjem.
Skyldige er alle der ikke har stemt Glistrup ved hvert valg.

Fra : Louise

Dato : 19-03-03 14:37

> Problemet er at skatterne blev skruet op, så der blev råd til for mange
> behandlere, der så vil tjene formuer ved at have børn i pleje, og derfor
> tvangsfjerner børn fra gode hjem.

I nogle tilfælde er det godt for barnet at komme væk, bare ikke i
alle. Mit problem med de fjernelser er at ungerne ikke bliver spurgt,
og det bliver de ikke fordi der sidder nogle politikere og bestemmer
at ungerne ikke er stor nok.

> Skyldige er alle der ikke har stemt Glistrup ved hvert valg.

Glistrup og min bare..... det er min mening om den mand. Men lad det
ligge, for jeg kan ikke se hvad han som sådan har med sagen at gøre,
det er politik (jeg ved godt at fjernelser også er politik) og
Glistrup har jeg ALDRIG hørt sige:
"vi skal lytte til erfaringerne, og børnene, så vi kan finde den bedst
mulige løsning". Tvært imod. (her tenker jeg godt nok på et andet
emne, men det med den bedst mulige løsning, er han ikke lige manden
der står for.)