OpenOfiice && DK
Fra : TH

Dato : 13-03-03 15:16

Hej,

Jeg ønsker OpenOffice og kører Gentoo.
Hvordan skal jeg få den ind på dansk mon?

--
TH

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-03-03 20:00

TH wrote:

> Jeg ønsker OpenOffice og kører Gentoo.
> Hvordan skal jeg få den ind på dansk mon?

Hvis du har danske sources (jeg antager at oversættelsen ligger i
sourcekoden), så kan du prøve at placere den i /usr/portage/distfiles og
så køre 'ebuild /path/to/oo.org.ebuild digest'. Derefter skulle emerge
virke fint. Hvis Gentoo gør noget specielt ved sourcekoden, så kan jeg
ikke garantere for udfaldet.

--
PeKaJe

Fra : TH

Dato : 13-03-03 21:24

Hej,

> [...]
> så køre 'ebuild /path/to/oo.org.ebuild digest'. Derefter skulle emerge
> virke fint. Hvis Gentoo gør noget specielt ved sourcekoden, så kan jeg

En af de ting som Gentoo folkene praler af, er netop at de ikke "piller" ved
koden :) Så jeg tror nok det ville virke..Dog ser jeg nu at OO ikke fås på
dansk i version 1.0.2 (til linux, men til windows kan man godt haha)....men
kun i version 1.0.0.

Svjv blev der rettet temmeligt mange fejl i 1.0.2 så jeg tror nok jeg nøjes
med KOffice eller sådan noget...:(

Eller er der andre forslag? Er Abiword noget ved?

--
TH

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-03-03 23:31

TH skrev Torsdag den 13. marts 2003 21:23 i dk.edb.system.unix:

> Dog ser jeg nu at OO ikke fås på
> dansk i version 1.0.2 (til linux, men til windows kan man godt haha)....men
> kun i version 1.0.0.

Øhe så vidt jeg ved såer det samme sprogfiler til win. og Linux

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-03-03 23:31

Ivar Madsen skrev Torsdag den 13. marts 2003 23:30 i dk.edb.system.unix:

> Øhe så vidt jeg ved såer det samme sprogfiler til win. og Linux

Undskyld, jeg tænkte på Mozilla og ikke OpenOffice,,,

Ivar Madsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-03-03 13:54

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> Undskyld, jeg tænkte på Mozilla og ikke OpenOffice,,,

Mozilla kan da sagtens koere med dansk, hvis man blot installerer den
danske sprogpakke. Den er ganske vist ikke kommet til 1.3 endnu, men
den er jo trods alt ogsaa foerst frigivet i gaar

/Rasmus

A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-03-03 14:56

Rasmus Bøg Hansen skrev Fredag den 14. marts 2003 13:53 i dk.edb.system.unix:

> Mozilla kan da sagtens koere med dansk, hvis man blot installerer den
> danske sprogpakke. Den er ganske vist ikke kommet til 1.3 endnu, men
> den er jo trods alt ogsaa foerst frigivet i gaar

Ja, det var det jeg skrev, og i samme jeg trykker på ctrl+enter og indlægges
blev sendt, gik det op for mig, at tråden omhandler Open Office, og ikke
Mozilla, og hvordan det er med sprogtilpasning af Open Office ved jeg ikke,,,

Ivar Madsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-03-03 13:35

> [...]

> Mozilla, og hvordan det er med sprogtilpasning af Open Office ved jeg ikke,,,

På Debian har jeg blot installeret pakken openoffice.org-l10n-da og så
virker dansk. Dog er der ikke danske hjælpefiler eller ordbog...

/Rasmus

If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP