X og opløsninger...
Fra : TH

Dato : 13-03-03 10:57

Hej,

Jeg roder lidt med X og kan ikke hitte ud af det :)

Jeg har konfigureret flere "modes" i XFConfig filen...jeg er sikker på at X
bruger denne fil. Og alligevel kan jeg ikke skifte opløsning med de alm
taster "ctrl+alt+(+/-)"

Eneste ting jeg kan se "mangler" fra XFree86 autodetektion er refresh-rates
på min skærm. Og det kan vel godt være problemet ikke?`

Jeg aner dog ikke hvad disse er..Det er en Olivetti DSM 51-151 15"
skærm...Jeg kan ikke finde noget på Olivettis hjemmesider...Eller ved en
google søgning.

Er der nogen der kan pege mig i den rigtige retning for at få vert og horiz
værdier for denne skærm? Eller er der en "standard" jeg kan bruge i X så jeg
kan få 800x600 ?

Takker,
--
TH

Fra : Dennis Friis

Dato : 14-03-03 03:41

"TH" <th@cogito.greatdanedk> wrote in message

[SNIP]
> [...]
horiz
> værdier for denne skærm? Eller er der en "standard" jeg kan bruge i X så

Ja, du burde kunne trille 1024x768 med de rigtige frekvenser som du kan
finde i manualen her:

http://www.ics-finmek.com/ics/swtool/manuals/monitor1/cap39.pdf

Hvis du er doven kan jeg fortælle at skærmens sync områder er:

Horiz: 30-64 KHz
Vert: 48-100 Hz

Som du kan indsætte i din 'screen' section i XF86Config.

--
Vh
Dennis Friis

Fra : TH

Dato : 14-03-03 08:37

Hej,

> Ja, du burde kunne trille 1024x768 med de rigtige frekvenser som du kan
> finde i manualen her:
>
> http://www.ics-finmek.com/ics/swtool/manuals/monitor1/cap39.pdf

Det er _bare_ iorden :)
Jeg har googlet flere timer efter de tal :)

Takker.

--
/TH