INN newsserver - fjerne indlæg?
Fra : Allan Johansen

Dato : 12-03-03 20:42

Hej NG

Jeg har for et stykke tid siden sat newsserveren INN op, og det kører fint -
nu har jeg bare lige et spørgsmål:

Hvordan/kan man fjerne et indlæg fra INN?
Findes der nogle gererelle regler/kommandoer for sådanne "administrative
ting"?

Mvh. Allan

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-03-03 20:45

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> writes:

> Hvordan/kan man fjerne et indlæg fra INN?

# ctlinnd cancel <Message-ID>

Dette bliver ikke propageret ud som en almindelig cancel-besked. Det
virker kun på den lokale server.

> Findes der nogle gererelle regler/kommandoer for sådanne "administrative
> ting"?

Langt det meste kan gøres via ctlinnd.

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Allan Johansen

Dato : 12-03-03 20:55

> # ctlinnd cancel <Message-ID>

Det svarede den OK til.. men indlægget kan stadig ses i Outlook - er det så
fordi Outlook skoder eller?

> Langt det meste kan gøres via ctlinnd.

Tak, det kan jeg se:)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-03-03 20:56

> Det svarede den OK til.. men indlægget kan stadig ses i Outlook - er det så
> fordi Outlook skoder eller?

Prøv lige at tøm din cache i Outlook. Det er garanteret fordi din
Outlook har indlægget liggende lokalt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Worth seeing? Yes, but not worth going to see.

Fra : Allan Johansen

Dato : 12-03-03 21:04

> Prøv lige at tøm din cache i Outlook. Det er garanteret fordi din
> Outlook har indlægget liggende lokalt.

Er gjort... men kunne stadig se den... prøvede at hente en anden newsreader
(bare for at være helt sikker:), der kan jeg også stadigvæk se den:(
Mangler jeg noget opsætning af INN?

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-03-03 20:59

> Det svarede den OK til.. men indlægget kan stadig ses i Outlook - er det så
> fordi Outlook skoder eller?

Det kan sagtens være fordi Outlook gemmer indlæg lokalt da det nok
egentligt er lavet til at være en off-line reader. Så må du selv
afgøre om det er at skode.

Du kan tjekke at indlæeget er væk ved at telnette til servere og bede
om indlæget med 'article <Message-ID>' (måske skal du lige skrive 'mode
reader' først).

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Allan Johansen

Dato : 12-03-03 21:17

> Du kan tjekke at indlæeget er væk ved at telnette til servere og bede
> om indlæget med 'article <Message-ID>' (måske skal du lige skrive 'mode
> reader' først).

Smart... men indlægget er der desværre stadigvæk...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-03-03 21:27

Allan Johansen skrev Onsdag den 12. marts 2003 21:16 i dk.edb.system.unix:

> Smart... men indlægget er der desværre stadigvæk...

Og du er ikke bare sikker, men kontroleret sikker, på at det er samme msgID du
har canslet og stadig ser?

Ivar Madsen

Fra : Allan Johansen

Dato : 13-03-03 07:03

> Og du er ikke bare sikker, men kontroleret sikker, på at det er samme
msgID du
> har canslet og stadig ser?

Ja..