RH 8.0 glemmer Security Level
Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 12-03-03 17:54

Jeg har et problem med Security Level i RH 8.0:

Når jeg skifter fra High til Medium (via "setup" eller "lokkit")
og gemmer opsætningen, så bliver det *ikke* gemt. Hvis
jeg går ind i lokkit igen, står det stadig til High, og blokerer
dermed for telnet og ftp.

Er der nogen der ved, hvor lokkit gennem konfigurationen,
og kan man rette det manuelt?

Google viser, at spørgsmålet har været stillet mindst to gange
før (2002-09-07 og 2002-10-18), men der er ikke rigtig
nogen brugbare svar).

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Henrik

Fra : Dennis Friis

Dato : 14-03-03 04:04

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in message

> [...]
> dermed for telnet og ftp.
>
> Er der nogen der ved, hvor lokkit gennem konfigurationen,
[snip]

Jeps, konfigurationen ligger i /etc/sysconfig/iptables som et rent iptables
script.

'man iptables' for at få hjælp til syntax.

Jeg fulgte 'lokkit' med debuggeren 'strace' når den loader up. Den læser
ikke config filen eller udfører iptables. Nok derfor den 'glemmer'
opsætningen.

lokkit var skrevet til installationen af RedHat, og dermed kun til at køre
een gang. Nok derfor den ikke genindlæser conf'en ved opstart.