Opsætning af router på en RH 8.0
Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 12-03-03 11:01

Hejsa

Jeg har en server med fast IP nr XX (eth0)

Jeg har et andet netkort (eth1) hvortil jeg vil sætte min switcs så de
maskiner jeg nu sætter på denne switcs alle har ubegranset adgang til
internet men samtidig får et ip nr.

Hvordan gør jeg lige det???

Fra : Lars Bonde

Dato : 12-03-03 11:26

<alm@thesoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et andet netkort (eth1) hvortil jeg vil sætte min switcs så de
> maskiner jeg nu sætter på denne switcs alle har ubegranset adgang til

trot du ikke at din swits er en router med NAT og DHCP.

VH Lars

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 12-03-03 11:55

Jeg har en router med som du siger nok Nat og DHCP
Men efter den har jeg en switch
Hvor mine maskiner er plugget i

Fra : Lars Bonde

Dato : 12-03-03 12:26

> Jeg har en router med som du siger nok Nat og DHCP
> Men efter den har jeg en switch
> Hvor mine maskiner er plugget i

ok. Ud over samba hvad skal du så bruge din server til.

Lars

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 12-03-03 12:57

Jeg skal bla. bruge den som web server. og ftp server.

On Wed, 12 Mar 2003 12:26:06 +0100, "Lars Bonde"

Fra : **TwN**

Dato : 12-03-03 12:29

<alm@thesoft.dk> wrote in message
> Jeg har en router med som du siger nok Nat og DHCP
> Men efter den har jeg en switch
> Hvor mine maskiner er plugget i

Jamen så skal du da bare sætte alle maskinerne til DHCP, så kan de jo se
hindanden og gå på nettet samtidig

**TwN**

Fra : Lars Bonde

Dato : 12-03-03 12:35

kik her http://www.gnuskole.dk/router/ . her er alt du skal bruge på dansk.

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 12-03-03 12:57

Takker er gået igang med læsningen

On Wed, 12 Mar 2003 12:34:46 +0100, "Lars Bonde"