NAT på ZyWall 1 - Virker ikke!
Fra : Bloody2k

Dato : 12-03-03 16:56

Hej

Jeg sidder her og roder med en "ZyXel ZyWall 1" internet firewall, og
i denne er intigreret NAT.

Jeg har været inde under SUA/NAT i menuen "Advanced" og sat "Start
Port" samt "End Port" til 6502, da det er denne der skal åbnes for,
jeg har samtidigt indtastet ipadressen - 195.165.100.137 - under
"Server IP Address". Og trykket på Apply. Men det virker ikke, har
prøvet lidt frem og tilbage, med og uden "Respond to Ping on the
Internet WAN Port", men uden held.

Hvordan får jeg åbnet porten 6502 udefra og ind til de lokale computer
(IP 195.165.100.137)

Med Venlig Hilsen
- Stefan Larsen

Fra : Per Bau

Dato : 13-03-03 00:36

"Bloody2k" <spacemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Server IP Address". Og trykket på Apply. Men det virker ikke, har
> prøvet lidt frem og tilbage, med og uden "Respond to Ping on the

Er ip-adressen 195.165.100.137 en adresse på dit interne net? Jeg får at
vide at det er "wrak159.pori.fi" der har den adresse.

Ellers prøv med en reset ag routeren efter du har lavet ændringerne.

> Hvordan får jeg åbnet porten 6502 udefra og ind til de lokale computer
> (IP 195.165.100.137)

Du kan via SUA/NAT kun give adgang til en ipadresse på dit netværk via
en regel i Advanced. Og det den PC på dit netværk du gerne vil nå, hvis
adresse skal intastes i Server IP Address.

/Per

Fra : Bloody2k

Dato : 13-03-03 18:43

> Er ip-adressen 195.165.100.137 en adresse på dit interne net? Jeg får at
> vide at det er "wrak159.pori.fi" der har den adresse.
>
> Ellers prøv med en reset ag routeren efter du har lavet ændringerne.

Ja, ip-adressen er intern, men vil da straks få lavet det om til at
andet system, tror jeg vil bruge det kendte 192.168.0.*.
Men da det ikke er mig som har startet dette netværk, er det ikke
blevet sat således fra starten.

> Du kan via SUA/NAT kun give adgang til en ipadresse på dit netværk via
> en regel i Advanced. Og det den PC på dit netværk du gerne vil nå, hvis
> adresse skal intastes i Server IP Address.

Jep, dette er også præcist som jeg har gjort, men den sendes åbentbart
videre til det externe-net (internettet) ístedet for mod det
interne...

- Stefan larsen

Fra : Lars Bonde

Dato : 14-03-03 14:23

> [...]

> Jep, dette er også præcist som jeg har gjort, men den sendes åbentbart
> videre til det externe-net (internettet) ístedet for mod det

Jeg tror det vil virker som det skal, når du har sat et klasse
C.(192.168.x.x) net op på intranettet.

VH Lars.