postnuke ...
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 12-03-03 12:08

Hej med Jer. Gad vide om postnuke hører hjemme her ...?

Nuvel:

Jeg kopierede postnuke til mit websted ... skriver html/install.php i
browseren og så kørte det.

Men så kommer siden, hvor man skal skrive:

Database host
Database username
Database password osv osv

Hvad skal jeg skrive der?

Hvis jeg lader den stå som der står og trykkerm ig videre får jeg:

Warning: Access denied for user: '®S-@localhost' (Using password: YES) in
/var/web_data/r_s5371/mit-domæne.dk/html/install/newinstall.php on line 36

(og flere af samme slags).

Hvad gør jeg galt?

Hvad er Database hostname? Skal jeg bare vælge username og password? Skal
jeg installere noget MySQl eller ligger det i postnuke?

mvh

rasmus

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-03-03 12:54

Rasmus Carlsen wrote:
> Hej med Jer. Gad vide om postnuke hører hjemme her ...?

det kunne det, men hvis du ikke ved hvad en database er bør du nok læse
lidt dokumentation før du spørg:
http://support.postnuke.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=6&categories=Installation+FAQ&parent_id=0

--
excuse of the day : temporary routing anomaly
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 09:35

"Ulrik Nielsen" <ulrik@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> det kunne det, men hvis du ikke ved hvad en database er bør du nok læse
> lidt dokumentation før du spørg:

- jo jo ... jeg ved godt hvad en database er ... og MySQL er installeret på
mit hotel

http://support.postnuke.com/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq
=yes&id_cat=6&categories=Installation+FAQ&parent_id=0

- og jeg kigger lidt på dit link.

ras

Fra : alm@thesoft.dk

Dato : 12-03-03 12:56

Hej
For at bruge Postnuke skal du have adgang til en mysql database.

Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel.
Men er det hjemme ved disgselv, skal du installer mysql database
server.

Det er de oplysninger du mangler.
Oplysninger fortæller systemet hvilken database server du skal bruge.
Dit bruger navn på denne og så et password