SQL: Flere dataudtræk med COUNT i samme sæ~
Fra : Kasper Ovi

Dato : 13-03-03 21:30

Hej

Jeg er ved at lave et statistik-modul (i ASP), og i denne sammenhæng vil jeg
gerne kunne gøre følgende:
Finde antallet af rækker i min tabel hvor kolonne "Alder" er "22" samt
udføre flere af lignende kald i samme SQL-sætning.

Dvs. i stedet for at lave mange kald af denne type:
SELECT Count(Age) FROM Stat1 WHERE Age=22

ville jeg gerne kunne gøre således:
SELECT Count(Age = '22') AS Alder, Count(Uddannelse = 'Smed') AS Udd, ....
FROM Stat1

men det kan jeg jo ikke

Nogen løsning på hvordan jeg får lavet disse Count's over en masse kolonner
på en nem måde?

Hilsen
Kasper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-03 21:43

In article <vT5ca.679$7W6.521@news.get2net.dk>, Kasper Ovi wrote:
> Finde antallet af rækker i min tabel hvor kolonne "Alder" er "22" samt
> udføre flere af lignende kald i samme SQL-sætning.

Hvilken database benytter du?

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Ovi