bullterrie
Fra : CARINA VIETEN

Dato : 18-03-01 21:58

Hej !!

Ja nu da der har været så meget snak om farlige hunde, prøver jeg lige at se
om jeg kan finde nogle legekammerater til min bull terrie tæve hun er snart
3 år, mega legesyg og mangler nogle med samme legesind, de der normale hunde
racer er ikke lige så fjantede og voldsomme som hende.
I øvrigt kan jeg lige påpege at racen er yderst børnevenlig og al den snak
der omkring farlige racer er noget Lo...det handler i bund og grund om
opdragelse og jeg kan heldigvis se at de fleste herinde er enige.
Vi bor i Hvidovre tæt på mark og vold, skriv hvis i har interresse i at
mødes med vores hundebørn.

mvh carina vieten

Fra : Don Harris

Dato : 18-03-01 23:12

Hej

Jeg er sådan set enig med dig i, at selvom din hund passer i kategorien "
farlig" er det selvfølgelig ikke alle hundene der også er farlige. Men det
er altså ikke for sjov, at de har lavet loven, der omhandler farlige hunde.

Jeg vil også give dig ret i at det handler om opdragelse, men det handler
også om andet end det. Det handler også om, at hunden kan være sød og
lækker, indtil det slår klik oveni hovedet på nogle af den. Så er den
pludselig ikke så sød mere....

Jeg ved selvfølgelig godt at dette langt fra sker for dem alle, og jeg har
selv gode erfaringer med bl.a staffordshire terrier. Indlægget jeg skrev her
i gruppen har jeg fra DCH bladet fra februar, det er ikke nødvendigvis min
egen mening, hvilket jeg bestemt heller ikke giver udtryk for.

Jeg kan fornemme på dit indlæg at du føler dig meget stødt, men det har du i
virkeligheden ingen grund til, for det første er det et faktum at du har en
race der går under betegnelsen farlig. Hvad enten du kan lide det eller ej.
For det andet har jeg ikke overhovedet givet udtryk for min mening om emnet.
Ej heller har jeg på nogle måder dømt nogle på forhånd om noget jeg ikke er
sikker på. Det var der sikkert nogle der kunne lære noget af....

Carina