Program der viser hvor meget man downloade~
Fra : BHR

Dato : 12-03-03 13:33

Jeg har i øjeblikket ISDN og bruger det ca. 2 timer dagligt.
Overvejer at bestille ADSL hvor man betaler efter forbrug. Jeg har ingen
ideer om hvor meget jeg downloader i øjeblikket, men jeg surfer meget og
downloader sjældent store filer over 1 mb. Findes der et program som kan
holde øje med hvor meget det bliver til over f. eks. en uge?

Det er blot for at kunne vurdere om det er bedst med en fast pris på
350kr./mdr eller det er bedre med et lavt fast beløb + forbrug.

Fra : Trolle007

Dato : 12-03-03 13:43

Har desværre ikke lige et program som du efterspørger - men ville blot huske dig på at dit forbrug
på nettet ændres kraftigt når du får ADSL ! Alting går jo lidt hurtigere og så fristet man til lige
at se om den ene eller den anden film, mp3 whatever er god - og inden længe får man downloadet en
masse.. Så hvis jeg må give dig et råd så drop det med at betale efter forbrug - du mister meget af
den fornemmelse af frihed mht. tid og mængde man ellers har når man får ADSL !

--
/Trolle007
Direct mail: please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : Per

Dato : 12-03-03 14:48

"Trolle007" <FJERNEDETTEtrolle007@mindless.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forbrug - du mister meget af
> den fornemmelse af frihed mht. tid og mængde man ellers har når man får

Enig. Hvis man bare surfer, så er ISDN vel godt nok?

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-03-03 14:56

"Per" <pzk@crayon.dk> writes:

> Enig. Hvis man bare surfer, så er ISDN vel godt nok?

Det kommer an på hvormeget man surfer. Hvis det er mange timer
kan det jo godt betale sig.

Man kan jo selv lave et lille regne stykke hvor man kan se
hvor mange timer om dagen man skal surfe for at det kan betale
sig.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : BHR

Dato : 12-03-03 16:52

Tak for de foreløbelige svar!

> Man kan jo selv lave et lille regne stykke hvor man kan se
> hvor mange timer om dagen man skal surfe for at det kan betale
> sig.

Det er her jeg synes det er svært at bedømme, hvor manke mb man downloader.
Det er jo ikke tiden der skal måles!
Hvis det var det er der gode programmer til at vise, hvor meget tid man er
koblet op.
Jeg har i øjeblikket FastPris60 ved CyberCity er wer godt tilfreds med det
meste. Blot er mit forbrug stigende, men ikke download af store filer.
CyberCity har også FastPris120 som giver 2 timer om dagen til en fast
månedspris. Det er måske det bedste i min situation.

Alligevel vil jeg gerne kende mit normale downloadsforbrug i mb over f. eks.
en uge.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 12-03-03 18:00

On Wed, 12 Mar 2003 16:51:52 +0100, "BHR" <bhr@email.dk> wrote:

>Alligevel vil jeg gerne kende mit normale downloadsforbrug i mb over f. eks.
>en uge.

Så er DuMeter fra http://www.dumeter.com/ svaret. Der er 30-dages
gratis prøvetid.

Morten

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-03-03 23:04

Hej

Morten Nielsen <nielsen@kardemommeby.com> wrote:

>Så er DuMeter fra http://www.dumeter.com/ svaret. Der er 30-dages
>gratis prøvetid.

Og iøvrigt et glimrende prg.

Oprindelige spørger skriver: "jeg surfer meget" - I såfald kommer du
lynhurtigt op på 15 MB om dagen !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Morten

Dato : 13-03-03 09:18

Prøv stones connect control

www.stoneware.dk

Morten

Fra : BHR

Dato : 13-03-03 17:13

Mange tak for svar med gode henvisninger!

Jeg har nu downloaded "DUMeter" og installeret det. Det virker
tilsyneladende perfekt. Lige hvad jeg manglede til at vise mb-forbruget.
Jeg har endnu ikke installeret "Stones-programmet", men måske er det også et
super program.

Venlig hilsen
BHR

Fra : Trolle007

Dato : 13-03-03 19:51

Jeg har også installeret DU meter nu.. damn jeg downloader meget mere end jeg troede jeg gjorde,
fkatisk ligger jeg omkring 300 mb om dagen igennem min 384/128 adsl linie! Og det bruger jeg på
newsgroups, streaming radio og surfing ! DAMN

Hvor meget bruger i andre ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-03 23:27

Trolle007 wrote:
> [...]
> fkatisk ligger jeg omkring 300 mb om dagen igennem min 384/128 adsl linie! Og det bruger jeg på
> newsgroups, streaming radio og surfing ! DAMN

Det ligger nok på ca. det samme ..

Mine grafer siger gennemsnit 14kb/sec ned..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Per

Dato : 14-03-03 09:24

> [...]
Og det bruger jeg på
> newsgroups, streaming radio og surfing ! DAMN

amatør ;)

Fra : Per N

Dato : 14-03-03 09:52

On Thu, 13 Mar 2003 19:50:41 +0100, "Trolle007"
<FJERNEDETTEtrolle007@mindless.com> wrote:

> [...]
>fkatisk ligger jeg omkring 300 mb om dagen igennem min 384/128 adsl linie! Og det bruger jeg på
>newsgroups, streaming radio og surfing ! DAMN

En 3 - 4 GB ryger der da nemt på en aften hvis man finder noget guf ;)

Fra : Per

Dato : 14-03-03 13:18

"Per N" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> En 3 - 4 GB ryger der da nemt på en aften hvis man finder noget guf ;)
ja en 5-8GB dagligt, kan man da altid suge :P

Fra : Søren Blom

Dato : 14-03-03 15:26

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i
> ja en 5-8GB dagligt, kan man da altid suge :P

Hvornår kan I dog nå at fordøje så meget?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Per

Dato : 14-03-03 15:51

> "Per" <pzk@crayon.dk> skrev i
> >

> Hvornår kan I dog nå at fordøje så meget?

Tjaeh det er jo ikke mere end 2 film har jeg ladet mig fortælle ;)

Fra : Søren Blom

Dato : 14-03-03 22:05

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev

> Tjaeh det er jo ikke mere end 2 film har jeg ladet mig fortælle ;)

og. Der er sku da ingen der har tid til at se to spillefilm om dagen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Per N

Dato : 17-03-03 07:15

On Fri, 14 Mar 2003 22:05:16 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:
>og. Der er sku da ingen der har tid til at se to spillefilm om dagen.

Jo da, hvis man er en arbejdsløs "couch potato".