fra msi til asus
Fra : gc

Dato : 13-03-03 15:25

Efter en "brand" på mit 1/2 år gamle msi motherboard, købte jeg et asus
a7v8x.
Jeg har geninstalleret win xp (oven i den gamle).
Men mit system går hele tiden ned på følgende måde
Blå XPfejl skærm med forskellige meddelser f.eks.
Driver_TRQL.NOT_LESS_OR_EQUAL, Rdss.sys
eller
Multiple_irp_complete_requests, Stop: x.........
eller
Mackine_check_exception

Den kan kører flere timer uden problemer men så, bang...!

Kan det være fordi jeg ikke har lavet en ren installering af XP.
eller kan det mon være noget andet?

Jeg synes at cpu(AMD-2200) temperaturen er højere på mit nye mb(ca.70grader)
end på den gamle(ca. 50grader), set i bios, er det normalt.?

mvh
gert

Fra : CS

Dato : 13-03-03 16:30

> Jeg synes at cpu(AMD-2200) temperaturen er højere på mit nye
mb(ca.70grader)
> end på den gamle(ca. 50grader), set i bios, er det normalt.?

70 grader lyder som lige i overkanten! Har selv set samme fejl ved
temperatur problemer.

Har du tjekket om køleren er monteret korrekt?

- CS

Fra : gc

Dato : 14-03-03 08:02

> Har du tjekket om køleren er monteret korrekt?

Det skulle den være, men jeg har ikke smurt ny pasta på.
Der sidder jo 4 gummidutter på cpu'en, så køleren kommer
vel ikke helt ned til cpu, vel ?

Fra : CS

Dato : 14-03-03 14:30

> Det skulle den være, men jeg har ikke smurt ny pasta på.
> Der sidder jo 4 gummidutter på cpu'en, så køleren kommer
> vel ikke helt ned til cpu, vel ?

Så vidt jeg husker rører køleren kun ved selve kernen.

Har du husket det skal være et_meget_tyndt lag pasta man skal bruge? Er
laget af pasta for tykt, får det den modsatte virkning!

- CS

Fra : Leony

Dato : 13-03-03 18:24

http://support.microsoft.com/?kbid=316208
http://support.microsoft.com/?kbid=317326
http://support.microsoft.com/?kbid=310742

http://support.microsoft.com/?kbid=294876

> Mackine_check_exception

http://support.microsoft.com/?kbid=329284
http://support.microsoft.com/?kbid=162363

Masser af læsning. Ved ikke om du kan nikke genkendende til nogle af de
ting de nævner som mulige fejlkilder.

Du kan læse om alle de stopfejl der kan komme under Xp her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

> Kan det være fordi jeg ikke har lavet en ren installering af XP.
> eller kan det mon være noget andet?

Jeg ville i hvert fald lave en ny installation for at udelukke
muligheden.
Hvis du ikke er ked af at skulle geninstallere, så ville jeg starte her.

Det kunne være du har zappet en RAMblok med statisk elektricitet under
skiftet (eller en anden komponent).

> Jeg synes at cpu(AMD-2200) temperaturen er højere på mit nye
> mb(ca.70grader) end på den gamle(ca. 50grader), set i bios, er det
> normalt.?

Asus er kendt for at måle lidt højere end konkurrenterne. Ofte kan
temperaturen sænkes 10-15 grader ved opdaterering af BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : gc

Dato : 14-03-03 08:04

Tak for links og info, der er lidt at arbejde videre med.

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-03-03 20:16

"gc" <mogensppost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<SNIP >
> [...]
mb(ca.70grader)
> end på den gamle(ca. 50grader), set i bios, er det normalt.?

Hej Gert,
jeg ved ikke så meget om AMD men jeg har selv en Intel siddende på et Asus
Motherboard.
Jeg tror at du skal tage det roligt mht. din temp. aflæsning, på mit gamle
MB ASUS P4B533 viste min CPU en temp. på 28-30 idle og 39-41 full load, men
på mit nye ASUS P4PE viser samme CUP (og den er ikke o'c) 38-40 i idle, kort
sagt så er ASUS ikke kendt for altid at måle korekt.
Prøv bare at kigge på: http://www.asusboards.com og du vil finde ud af at vi
er mange der har "forskellige" temp. problemer ;C)

Held og lykke med dit nye bundkort.
Mvh
Martin

Fra : gc