hvor stor forøgelse??
Fra : Danish Bacon

Dato : 12-03-03 02:05

Jeg har nu langt om længe fået købt noget ram til min maskine...
Og nu er jeg lidt nysgerrig efter hvor meget bedre ydelse det vil give, så
er der nogen der kan svare mon??? Jeg ved godt det nok ikke er muligt...men
hvis der er nogen der kan give et rimeligt præcist bud i procenter ville det
da være rart

Duron 1200
K7S5A
384 mb pc-133 ---> 512 mb ddr 2100
20 gb samsung
60 gb Seagate baracuda
skal der bruges flere oplysninger
--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : /Ole

Dato : 12-03-03 03:54

Styresystem?
Det er jo lidt svært, at sige. Du kan jo evt. køre nogle benchmark med og
uden de nye ram, men du skal nok ikke forvente at se den helt store
forskel. XP er jo glad for ram, så der kan du nok mærke en lidt hurtigere
afvikling..

/Ole

Fra : JAM

Dato : 12-03-03 13:00

Danish Bacon wrote:
> [...]
> give, så er der nogen der kan svare mon??? Jeg ved godt det nok ikke
> er muligt...men hvis der er nogen der kan give et rimeligt præcist

Det kommer an på hvordan man måler det.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 12-03-03 14:33

> [...]

> give, så er der nogen der kan svare mon??? Jeg ved godt det nok ikke
> er muligt...men hvis der er nogen der kan give et rimeligt præcist

Tommelfingerreglen siger 5-15 % afhængig af program.
Mere præcist kan jeg desværre ikke komme det.

Du kan se nogle benchmarks her for SD-, DDR- og RD-RAM, måske du kan
bruge dem som vejledende rettesnor:
http://www.de.tomshardware.com/mainboard/20010910/intel_845-03.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 00:53

In dk.edb.hardware, Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> says...
> Tommelfingerreglen siger 5-15 % afhængig af program.

Og det er samtidig heller ikke noget man kan mærke. DDR er opskruet gejl
- ydelsen holder ikke stik med investeringen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kuruderu

Dato : 13-03-03 01:16

Øh... DDR = opskruet gejl... tror jeg ikke. Dual Data Rate contra Single
Data rate dvs. 2 handlinger pr cyklus kontra en handling. rimeligt smrt. og
hvis det ikke var til nogen gavn så lavede de det sku nok ikke.

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : Leony

Dato : 13-03-03 14:04

"Kuruderu" <kuruderu@dak.kollegie6400.dkBLABLA> skrev i en meddelelse

> Øh... DDR = opskruet gejl... tror jeg ikke. Dual Data Rate contra
> Single Data rate dvs. 2 handlinger pr cyklus kontra en handling.
> rimeligt smrt.

Burde det så ikke være dobbelt så hurtigt?

> og hvis det ikke var til nogen gavn så lavede de det
> sku nok ikke.

Du ser for lidt TV-Shop

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-03-03 18:10

Leony wrote:
> "Kuruderu" <kuruderu@dak.kollegie6400.dkBLABLA> skrev i en meddelelse

> Burde det så ikke være dobbelt så hurtigt?

> Du ser for lidt TV-Shop

*fnis*

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 22:10

In dk.edb.hardware, Kuruderu <kuruderu@dak.kollegie6400.dkBLABLA>
says...
> Øh... DDR = opskruet gejl... tror jeg ikke. Dual Data Rate contra Single
> Data rate dvs. 2 handlinger pr cyklus kontra en handling. rimeligt smrt. og

Kan du mærke 10% forøgelse af hastigheden?
Seriøst?

> hvis det ikke var til nogen gavn så lavede de det sku nok ikke.

Det gavner RAM-producenterne, for alle vil jo gerne være på forkant med
"udviklingen".

Fra : Leony

Dato : 13-03-03 14:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er samtidig heller ikke noget man kan mærke.

Enig.

> - ydelsen holder ikke stik med investeringen.

Snippet fra EDBpriser.

SD-RAM pc133:
Apacer 512MB 168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts 604 kr.
DDR-RAM pc2100:
Apacer 512MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3. Parts 512 kr.
DDR-RAM pc2700:
Apacer 512MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3. Parts 525 kr.

(bare det første eksempel jeg fandt, der er sikkert flere).