auto_increment?
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 12-03-03 23:55

Er der en simpel måde, jeg kan "nulstille" en auto_increment på i en
MySQL-database (3.23)?

increment-tælleren er pt. på 3210, men efter en database-oprydning er det
største tal i kolonnen 31. Dvs. jeg ønsker at reducere tælleren til 32..

På forhånd tak!

/Kenneth

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-03 09:43

"Kenneth Brun Nielsen" <kenneth@FJERNpbk.dk> wrote
> [...]
> increment-tælleren er pt. på 3210, men efter en
> database-oprydning er det største tal i kolonnen 31.
> Dvs. jeg ønsker at reducere tælleren til 32..

ALTER TABLE <tabel> AUTO_INCREMENT = 1;

--
Jakob Andersen

Fra : Kenneth Brun Nielsen