Stopper i boot...?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 18-03-01 20:55

Hej NG

Jeg har kørt med Linux MD 7.2 på min maskine, siden igår. Det hele virker
fint, og jeg har lært en hel del af det nye system (tidligere Windåse
bruger) at kende. Når jeg tænder min computer og Linux MD starter op kører
det fint, indtil den kommer til den grafiske loading skærm hvor den indlæser
de forskellige ting. Den indlæser Aurora, og bliver færdig med "Configuring
Kernel parameters:". Den får et flueben, men så stopper den bare. Jeg kan i
menuen til venstre sagtens vælge nogle af de andre muligheder, men den
stopper igen efter at have gennemført nogle få punkter. Jeg har to gange før
oplevet dette, og så installeret Linux MD igen, og efter et antal opstart,
gør den altså ovenstående.

Hvad går der galt?

Bundkort: Asus A7V
Processor: AMD Duron 800Mhz
Ram: 256 Mb PC-133
Harddisk: 45 GB IBM 75 GXP
Grafikkort: PCI Voodoo3 2000
Lydkort: Sound Blaster Live! Player 1024
Netkort: RealTek 8139a

På forhånd tak for hjælpen!

/ Anders Jacobsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-03-01 21:11

On Sun, 18 Mar 2001, Anders Jacobsen <anders.jacobsen@mail.dk> wrote:
> Hvad går der galt?
> Bundkort: Asus A7V

Hvordan sidder disken på de 2 ide controllere?
Har du aktiveret UDMA?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 18-03-01 22:07

Disken sidder alene på den primære ATA66 controller, og UDMA66 er slået til.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-03-01 22:15

On Sun, 18 Mar 2001, Anders Jacobsen <anders.jacobsen@mail.dk> wrote:
> Disken sidder alene på den primære ATA66 controller, og UDMA66 er slået til.

Prøv at lade være med at slå DMA til overhovedet også kør et stykke tid,
virker det så skift op til kerne 2.4.0 på din maskine, da der er problemer
med ide driveren til VIA chipsettet på ASUS A7V bundkortet, da chipsettet
jo faktisk er nyere end mandrake 7.2 distributionen er.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 18-03-01 23:41

Jesper Krogh wrote:

> [...]
> med ide driveren til VIA chipsettet på ASUS A7V bundkortet, da chipsettet
> jo faktisk er nyere end mandrake 7.2 distributionen er.

Tak for hjælpen! Linux is up and running!

../ Anders Jacobsen