sognekort
Fra : Dorthe Skall

Dato : 22-02-03 20:35

Hej gruppe
Før i tiden kunne man hente fine kort med matrikelnumre på nettet. Denne
side er nu nedlagt, er der nogen som ved hvor man kan finde lignende sider ?
Jeg har kigget på kort og matrikelstyrelsens hjemmeside, men det er jo ret
dyrt, hvis man skal købe disse kort.
Med Venlig Hilsen
Dorthe Skall

Fra : Anker Mortensen

Dato : 24-02-03 14:37

Dorthe Skall <n.skall@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
?
> Jeg har kigget på kort og matrikelstyrelsens hjemmeside, men det er jo ret

Der er flere muligheder - værdien afhænger dog af hvilke oplysninger du
ønsker og ikke mindst kravet til udskrifter. Prøv www.kommunekort.dk og evt.
www.mingrund.dk. Derudover har de fleste amter nu tilsvarende muligheder via
deres hjemmesider.

Hvis du øsker flere oplysninger om bestemte ejendomme, så prøv www.ois.dk ,
hvor der er samlet info fra matrikel- og bbr-registret. Og www.kortal.dk har
luftfoto af hele Danmark.

Men stadigvæk ... store flotte og forkromede oversigtskort ... de koster
som regel penge!

/Anker Mortensen