Zigoyner Hallen i Kjøbenhavn ?
Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-02-03 22:19

Hvem kende det

circa 1950

Hillerødgade ??

Hugh W

--
http://www.genealogi.co.uk my home page

http://news.fu-berlin.de/ - usenet news service

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 18-02-03 22:49

Zigøjner Hallen lå på Jagtvej, det lå der hvor der nu er et religiøst
forsamlingssted, uden at jeg kan huske hvilken tro det er. Går man fra
Nørrebros Runddel mod Tagensvej et ganske kort stykke Lå det lige over den
Fakta butik der er nu.
Det var et danse og revy sted, den gang meget vovet med Piger i Cellofan som
de kaldte det.
H.C.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-02-03 23:14

"H.C. Nielsen" <hchrnielsen@mail.tele.dk> wrote

snip

, den gang meget vovet med Piger i Cellofan som
> de kaldte det.

LOL

thanks

Hugh W

Fra : Bent Fleron

Dato : 18-02-03 23:26

Hugh Watkins wrote:
> "H.C. Nielsen" <hchrnielsen@mail.tele.dk> wrote
>
> snip
>
> , den gang meget vovet med Piger i Cellofan som

> LOL
> thanks

Det er korrekt den lå på Jagtvej (på venstre hånd når man gik fra
Nørrebrogade). Jeg kan også huske pigerne i cellofan omend jeg ikke selv
nåede at opleve dem ;-(( , men ellers har jeg da slået mine folder i
etablisimentet vist nok omkring 1959 (kort før jeg startede mine
studier, så var der ikke råd til det mere).
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-02-03 09:36

Bent Fleron skrev:
> [...]
> folder i etablisimentet vist nok omkring 1959 (kort før jeg startede
> mine studier, så var der ikke råd til det mere).

Hvad var det så for en "-hallen", der lå på det "skarpe" hjørne af
Jagtvej og Fensmarkgade?

Det var nemlig den jeg kom til at tænke på først, men det var
jo ikke på *venstre* hånd. Var det noget med "Tyroler-"?
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som kun boede i hovedstaden 1972-92.

Fra : Sven Trønning

Dato : 19-02-03 15:45

> [...]
Det var nemlig den jeg kom til at tænke på først, men det var jo ikke på
*venstre* hånd. Var det noget med "Tyroler-"?

Jeg mener det var Tyroler-halden

med venlig hilsen Svenn Chr Trønning

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-02-03 01:06

"H.C. Nielsen" <hchrnielsen@mail.tele.dk> skrev Tue, 18 Feb 2003
22:48:59 +0100

> [...]
>forsamlingssted, uden at jeg kan huske hvilken tro det er. Går man fra
>Nørrebros Runddel mod Tagensvej et ganske kort stykke Lå det lige over den

Ikke at det har så forfærdeligt meget med det oprindelige spøgsmål at
gøre. Men jeg mener at kunne huske at der (ca. midt i 60'erne) var et
etablisement i Ringsted kaldet Zigøjnerhalle.?

--
mvh, A:\Feldborg