Vognmand i Silkeborg
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 11-03-03 23:13

Efterlysning af Sejer Kristensen (eller Christensen). Mener han var vognmand
i Silkeborg. Hans far hed Christian og hans mor Mille.

Svar til: Kjeld Gade Sørensen, Tornballevej 115, 8381 Tilst.

Mail: mette.kjeld@oncable.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-03-03 10:09

Hej.

Er der nogle ca. årstal om hvornår vedkommende har levet og været vognmand
??
Jeg har 3 vognmandsbøger, så jeg evt. kan slå ham op .

Hilsen Jean

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:b4ln0l$m47$1@sunsite.dk...

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 15-03-03 10:27

Lastbil - Vognmandsperioden skulle ligge mellem 1965 - 1980

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-03-03 02:22

Hej Chris.

Jeg har nu set "Dansk Vognmands Erhverv" fra 1969 i gennem uden at finde en
Sejer Kristensen (eller Christensen).
Bogen omhandler de organiserede danske vognmænd, hvilket Sejer jo ikke
behøver at have været medlem af.
Netop i 1960-serne, var der mange der startede som selvstændige vognmænd,
uden at være medlem, man skulle ikke have nogen form for tilladelse, man
købte bare en lastbil og så var man vognmand.
Det var ikke altid velset af de organiserede, da der tiltider blev kørt til
dumping priser.
Der var iøvrigt omk. 6.300 organiserede i 1969.
Bogen bygger på udsendte spørgeskemaer i perioden 1.3.1968 - 20.11.1968.

Til andre.
Som tidl. nævnt her i NG, har jeg 3 vognmandbøger 1937, 1956 og 1969 så hvis
andre ønsker opslag er I velkommen til at skrive til mig.

Navne på den ønskede, evt. forældre, stednavne samt amt. ( De ældste er
inddelt i Amter ).
Personerne skal have været vognmænd i eller omk. de 3 udgivelsesår 1937, 56
og 68
Der er foto af en del af personerne

meddelelse news:b4urkh$1lf$1@sunsite.dk...

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 16-03-03 02:35

Tak for dit opslag - jeg må søge videre.