ANDERSEN (THISTED) Jens-f.1827 Vindum-g.18~
Fra : Erik Thisted

Dato : 09-03-03 16:52

Jens Andersen kaldt Thisted er født den 13. september 1827 i Stenhuse,
Vindum s. Viborg a.

Gift 1. gang den 19. november 1853 i Mammen med Gjertrud Kirstine
Andersdatter.

Gift 2. gang den 8. juli 1858 i Mammen med Christine Pedersdatter.

Flytter omkring 1885 fra Korreborg i Mammen sogn til Sdr. Resen vest for
Viborg. Viborg a.

Flytter omkring 1900 til Koldingegnen sammen med en søn Thomas Jensen.

Hvor flytter de hen??

Hvor og hvornår dør Christine Pedersdatter?

Hvor og hvornår dør Jens Andersen Thisted?

Måske har jeg grebet det forkert an, men hidtil er det ikke lykkedes for mig
at finde de oplysninger.

Venlig hilsen

Erik Thisted

---

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-03-03 18:17

Hej Erik
jeg har fundet dem i Mammen

Husstand: Viborg, Middelsom, Mammen, 1880, 13, Mammen,

Kildenavn, Køn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested
Jens Christensen, M, 55, gift, husfader og husmand, , , Mammen, Vellev sogn,
Viborg Amt
Petrine Mikkelsen, K, 55, gift, hustru, , , Mammen, Værum Randers Amt
Ane Margrethe Christensen, K, 15, ugift, deres barn, , , Mammen, her i
sognet, og Amt
Christine Jensine Christensen, K, 13, ugift, deres barn, , , Mammen, her i
sognet, og Amt
Jens Andersen Thiste, M, 53, gift, husfader, , , Mammen, Vindum sogn
Christine Pedersen, K, 46, gift, husmoder, , ', Mammen, Mammen sogn
Tomas Jensen, M, 13, ugift, børn, , , Mammen, Mammen sogn
Ane Yjergine Marthilde Jensen, K, 3, ugift, børn, , , Mammen, Mammen sogn
Rasmus Jensen, M, 42, gift, husfader og huseier, , , Mammen, Salh
Anine Nielsen, K, 34, gift, husmoder, , , Mammen, Torning
Niels Jensen, M, 9, ugift, søn, , , Mammen, Mammen
Niels Peter Martinus Christensen, M, 3, ugift, pleiesøn, , , Mammen,
Kjellerup
Mikkeline Marie Nielsen, K, 14, ugift, tjenestepige, , , Mammen, Torning
Maren Jensen, K, 85, enke, nyderfattiginde?, , , Mammen, Hjermind
Mads Laursen, M, 33, gift, hjuelmand, , , Mammen, Vindum sogn, Viborg Amt
Marie Madsen, K, 28, gift, hans kone, , , Mammen, Vindum sogn, Viborg Amt
Laurs Laursen, M, 3, ugift, deres børn, , , Mammen, Høiberg sogn, Viborg Amt
Mads Laursen, M, under 1 år, ugift, deres børn, , , Mammen, Mammen sogn,
Viborg Amt
Marie Kristensen, K, 25, ugift, sypige, , , Mammen, Hjorthede sogn, Viborg
Amt
Elisas Andersen, K, 30, ugift, hendes medhjælper, , , Mammen, Hjorthede
sogn, Viborg Amt
Johanne Marie Jensen, K, 65, ugift, haandgjerning, , , Mammen, her i sognet

Fra : llr

Dato : 07-07-03 15:36

Til Erik Thisted

Jeg er bare lige lidt nysgerrig.

Hvordan er du i familie med Jens Andersen Thisted? Jeg tror nok han var
bror til min tipoldefar Anders Andersen Thisted født i 1832.

Hilsen
Liselotte Rasmussen

http://www.kandu.dk/

Fra : Alf Christophersen

Dato : 10-07-03 17:33

On Mon, 07 Jul 2003 14:36:06 GMT, "llr" <llr.news@kandu.dk> wrote:

>Til Erik Thisted
>
>Jeg er bare lige lidt nysgerrig.
>
>Hvordan er du i familie med Jens Andersen Thisted? Jeg tror nok han var
>bror til min tipoldefar Anders Andersen Thisted født i 1832.

Thisted synes å være et heller sjeldent slektsnavn, selv i Danmark.

Selv har jeg en ane Anders Andersen Thisted, født 1775 i Kastrup,
Tårnby ved københavn, sønn av Anders Nielsen Thisted f. 1746 i
Kastrup. Hans far var Niels Jensen Thisted, født 1705, av mormonere
antatt å være født i Kastrup, men det finner vi ingen bevis for. Det
er mer sannsynlig at Niels kom fra et sted rundt Thisted. Han var
organist i Tårnby kirke og skoleholder i Kastrup helt til sin død i
1779. Niels hadde 9 barn, de fleste av dem ukjent skjebne, men et av
barna fikk etterslekt i USA, i området omkring Salt Lake City. Barna
er født i tiden mellom 1738 og 1753 i Tårnby menighet.

Min ane Anders Andersen Thisted kom omkring 1808 til Norge hvor han
giftet seg i 1811 med Anne Marie Johannesdtr Olsen. Det er mulig at
Anders kan ha vært gift tidligere, men dette er i såfall ukjent for
familien. Det heter seg at han var smedlærling i Stockholm før han kom
til Fredriksværn ved Larvik hvor han var kunstsmed og smedmester til
sin død i 1829 (muligens i København). En del av hans etterslekt kom
tilbake til Danmark. Muligens hans datter Bolette født 1816 i Stavern.

Kan din ane Anders Andersen Thisted ha relasjoner til mine aner, dog
lenger tilbake i tid (før 1750 ca) ??