Opslag i Viborg - Rigsarkivet tilbydes til~
Fra : Joan Jensen

Dato : 08-03-03 17:14

Er der en venlig sjæl, som har tid og lyst til at lave et opslag i et par
jyske kirkebøger??

Det drejer sig om følgende:

Sulsted eller Ajstrup sogn 22. juni 1927: fødsel, Hans Peter Andersen

Sulsted eller Ajstrup sogn, 22. juni 1927:død, Ottine Larsine Andersen født
Larsen (dør i barselssengen.

Århus sogn, Århus 7. januar 1924: fødsel, Karen Margrethe Andersen.

Alt hvad der står de 3 steder.

Som skrevet tilbyder jeg gerne opslag på rigsarkivet.

MVH

Joan Jensen

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 11-03-03 22:03

Hej Joan,

har du fået en aftale?

hvor meget haster det?

vh
Erik

Fra : Joan Jensen

Dato : 12-03-03 12:39

Hej Erik!

Ja, jeg har fået en aftale i stand om et kig i denne uge, men det var da
meget pænt af dig at tilbyde dig.

Jeg er af og til på Rigsarkivet, så har du lidt der skal kigges efter, skal
jeg nok kigge, hvis det var derfor du henvendte dig

VH

Joan

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 12-03-03 21:00

Hej Joan,

Det er vældig pænt af dig. Faktisk ville jeg mægtig gerne have noget at vide
om matriklerne 1664 og 1688 som jeg ved står på RA. Mere konkret er jeg
interesseret i om der står noget om slægten Piilgaard som har haft en eller
flere gårde (selveje eller fæste) i Nørre Galten Sogn, Galten Herred,
Randers Amt. Jeg har aldrig set disse matrikler så jeg har igen anelse om
hvor stort et arbejde det er at gennemse disse. Jeg har ingen forventning om
at du afskriver hvad der måtte stå, men hvis du kunne notere arkivsignatur
og sidenr så kan jeg formentlig bestille fotokopier eller mikrofish hvis de
findes. Hvis du synes det er for tidskrævende så sig endelig - så må jeg
selv en tur til Københavnstrup.