Gamle sognekort??
Fra : Harry Lund

Dato : 05-03-03 16:37

Æh, hvor er det nu man kan finde gamle sognekort, især Bornholm.
Venligst Harry Lund

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 05-03-03 21:24

Jeg har nogle gamle Bornholmske bykort fra 1858 liggende på min hjemmeside:
www.bidstrup.cc/slaegt

Det link jeg havde til historiske kort på en svensk side virker ikke
længere, prøv evt. på kort og matrikelstyrelsen www.kms.dk

MVH

Bjarne

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-03-03 12:20

On Wed, 5 Mar 2003 21:23:53 +0100, "Bjarne Bidstrup"
<Bjarne@Bidstrup.cc> wrote:

>Det link jeg havde til historiske kort på en svensk side virker ikke
>længere, prøv evt. på kort og matrikelstyrelsen www.kms.dk

Jeg har lige fulgt linket og surfet lidt rundt på KMS's side. Så vidt
jeg kan se, er de gamle sognekort nu til salg på cd'ere. Hvilket
passer fint med min erfaring med kms - de giver sjældent noget væk
uden betaling

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-03-03 12:57

In article <qibe6v4jphhhcbhunhanig49ct3aim98k0@4ax.com>,
kirstenb@image.dk says...
> [...]
> jeg kan se, er de gamle sognekort nu til salg på cd'ere. Hvilket
> passer fint med min erfaring med kms - de giver sjældent noget væk

Da jeg sad med samme spørgsmål, og ikke blev 100% sikker ud fra svarene
herinde, besluttede jeg mig for at spørge KMS direkte. Og svaret er:

"Der arbejdes i øjeblikket på at kortene bliver tilgængelige på vores
hjemmeside i stil med den tidligere."

Så de er altså stadig på vej.

Hvorvidt det så vil blive mod betaling ved jeg ikke 100% men umiddelbart
lyder det ikke sådan.

Med venlig hilsen
Brian Jensen

Fra : Keld Andersen

Dato : 06-03-03 00:12

Se tråden, der startede d. 22. februar 2003 - emne: Sognekort.

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23@tiscali.dk
Web: http://home.tiscali.dk/keld23
Fladså Arkiv: http://fladsaa-arkiv.dk
Slægtshistorisk Forening for Sydsjælland: http://home.tiscali.dk/ssf25

Fra : lisewinther

Dato : 05-03-03 23:45

"Harry Lund" <hcl@stofanet.dk> wrote in message news:<3e66194e$0$25857$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Æh, hvor er det nu man kan finde gamle sognekort, især Bornholm.
> Venligst Harry Lund

Her er et link: http://gis.vibamt.dk/arealinfo/AI_Map.asp

:)Lise Winther Jensen.