Er der en slægtforsknings-forening i Give?
Fra : Woody

Dato : 04-03-03 00:02

Jeg er begynder og vil gerne vide om der er nogen der giver sig af med
slægtsforskning i Give, mon man kan finde ud af det her??

Mvh Jens Gibe

Fra : Show The Andersens

Dato : 09-03-03 15:12

"Woody" <gibe1@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er begynder og vil gerne vide om der er nogen der giver sig af med
> slægtsforskning i Give, mon man kan finde ud af det her??
>
> Mvh Jens Gibe

Er det fordi du bor i Give eller fordi dine aner kommer fra Give????

Annette

Fra : Jens Gibe

Dato : 09-03-03 20:34

On Sun, 9 Mar 2003 15:11:31 +0100, "Show The Andersens"
<show@sletmig¤bear.dk> wrote:

>"Woody" <gibe1@adr.dk> skrev i en meddelelse

>Er det fordi du bor i Give eller fordi dine aner kommer fra Give????
>
>Annette

Det er fordi min fader er født i Give, jeg har et lystryk af en
kirkebogside der siger at min far blev født 25. september 1870 og
døbtes Jørgen Peter Petersen. Hans far var måske politibetjent i Give
og hed Jens Peter Petersen moderen Ane Katrine ?

Men, - - - siden er fra en "kirkebog", men om det er hans fødselsdag
eller dåbsdag ved jeg ikke, jeg har ikke rigtigt prøvet dette her før,
og trykket er meget lyst og næsten ulæseligt.

Jeg går ud fra at jeg må til Viborg og se om jeg kan finde ud af
noget???

Min far var politimand i København i 1909 med tjenestenummer 759 og
havde i København fået navnet GIVE, fordi det nok var praktisk.

Dette har jeg fået oplyst fra Polmus, Politiets Museum, men ellers er
det sparsomt hvad jeg kunne finde ud af. Han døde på
Kommunehospitalet vinteren 1940/41, men de kunne nu ikke finde ham.

Han er begravet på Bispebjerg Kirkegård, dem må jeg vel også kunne
skrive til?

Jeg ved ikke hvad man kan tillade sig at spørge om her, men jeg er da
taknemmelig for alle svar.

Jeg har lånt en bog om slægtsforskning, men jeg må nok se mig om efter
noget aftenskole eller måske der findes klubber eller lignende for
folk med interesser om slægtsforskning i Trekantområdet ?

Med venlig hilsen Jens Gibe

Fra : Børge Askholm

Dato : 10-03-03 08:25

"Jens Gibe" <gibe1@adr.dk> wrote in message
> [...]

> det sparsomt hvad jeg kunne finde ud af. Han døde på
> Kommunehospitalet vinteren 1940/41, men de kunne nu ikke finde ham.

Jeg personligt tror der er meget vide grænser for hvad man kan tillade sig
at spørge om i dette forum.

Hvis din far er død og begravet i København, så har stadsarkivet oplysninger
om ham - og så vidt vides osse om hans fødsel, så hvis du bor her i nærheden
er det bare med at tage en tur på rådhuset - ellers bed en anden gøre det
for dig, evt. mig! Kirkebogen fra Give fra 1870 er affotograferet og til at
finde på nærmeste landsarkiv eller på Rigsarkivet.

Vindskibelig hvislen

Børge