Hans/Jens Henrik Jensen f. Holmstrup 1866
Fra : Brian Petersen

Dato : 02-03-03 18:27

http://w1.454.telia.com/~u45414926 (Holbæk Amt Hjemmeside)

Er der nogen, som kan checke, om Henrik Jensen f. 1866 i Holmstrup sogn,
Holbæk amt hedder Jens eller Hans i fornavn. Det er skrevet så utydeligt i
folketællingen, at det næsten er umuligt at afgøre, hvad der står.

Venlig hilsen
Brian

begin 666 Brian Petersen.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..E!E=&5R<V5N.T)R:6%N#0I&
M3CI"<FEA;B!0971E<G-E;@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IA;F5F;W)S
M:VYI;F= >6%H;V\N9&L-"E)%5CHR,# S,#,P,E0Q-S,Q-31:#0I%3D0Z5D-!
$4D0-"@``
`
end

Fra : Inger Buchard

Dato : 02-03-03 19:47

Og der er ikke en lille krussedulle midtvejs i den lange streg der afgør om
det er J eller H
Eller en hage med nedstreg der gør ,at det er a og ikke e?

Fra : Brian Petersen

Dato : 02-03-03 19:52

> [...]

om det er J eller H
> Eller en hage med nedstreg der gør ,at det er a og ikke e?

Jo, der er alt sammen, det er nemlig rettet fra Jens til Hans eller omvendt

hilsen brian

Fra : Inger Buchard

Dato : 02-03-03 20:02

Ja, det var så mit spagfærdige forsøg på at hjælpe - du må til kirkebøgerne;
1866 står vel på det lokale (lands)arkiv??

Fra : Brian Petersen

Dato : 02-03-03 22:53

http://w1.454.telia.com/~u45414926 (Holbæk Amt Hjemmeside)

> Ja, det var så mit spagfærdige forsøg på at hjælpe - du må til
kirkebøgerne;
> 1866 står vel på det lokale (lands)arkiv??

Ja, det gør de. Mit problem er bare, at jeg bor i Sverige
hilsen Brian

Fra : Kirsten Andersen

Dato : 03-03-03 00:54

On Sun, 02 Mar 2003 17:27:29 GMT, "Brian Petersen"
<aneforskning@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Holbæk amt hedder Jens eller Hans i fornavn. Det er skrevet så utydeligt i
>folketællingen, at det næsten er umuligt at afgøre, hvad der står.

Hej Brian.

1. februar 1866 døbes en Jens Hendrich Jensen i Holmstrup.
Det er formodentlig ham, da der ikke er andre "Henrik Jensen"
døbt i 1866.

Med venlig hilsen
Kirsten Andersen.

Fra : Brian Petersen

Dato : 03-03-03 08:32

"Kirsten Andersen" <gefiona@FJERNESget2net.dk> skrev i meddelandet

> [...]
>
> 1. februar 1866 døbes en Jens Hendrich Jensen i Holmstrup.
> Det er formodentlig ham, da der ikke er andre "Henrik Jensen"

Tusinde tak Kirsten, så skriver jeg ham ind som Hens Henrik Jensen.

Venlig hilsen
Brian Petersen