Karen Sophie Pedersdatter - født 1848 i Hj~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 27-02-03 14:01

Karen Sophie Pedersdatter skulle ifølge hendes vielsesattest og hendes søns
dåbsattest være født i Hjembæk sogn, Holbæk i 1848 eller 1849

Hun blev gift med Hans Larsen lundsbjerg d. 14. November 1876 i Nørre
Asmindrup sogn, Ods herred, Holbæk.

Deres søn Christian Wilhelm Larsen Lundsbjerg blev født 26. Juli 1881 i
Grevinge sogn, Ods herred, Holbæk

Jeg kan imidlertid ikke finde hendes fødsel i Hjembæk sogn!

Hvor er hun så født???

Fra : Ole Dorch

Dato : 28-02-03 00:03

"Marc Miltoft" <abehunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dåbsattest være født i Hjembæk sogn, Holbæk i 1848 eller 1849
> Jeg kan imidlertid ikke finde hendes fødsel i Hjembæk sogn!

Hvis der nu kunne være tale om en forveksling af stednavnene Hjembæk og
Højby, kunne man fristes til at tro, der er tale om hende her:

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark

KAREN SOPHIE PEDERSDR
Female

Event(s):
Birth: 17 AUG 1848

Christening: 24 AUG 1848 Hojby, Holbaek, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: PEDER WILHELM NIELSEN Family
Mother: ELLEN KIRSTINE LARSDR

29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Mellemnavnet Wilhelm kan vel kun bestyrke en sådanne mistanke?

M.v.h.
Ole Dorch

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 28-02-03 14:47

"Ole Dorch" <oledorch@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mother: ELLEN KIRSTINE LARSDR
>
> 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0
>
> Mellemnavnet Wilhelm kan vel kun bestyrke en sådanne mistanke?

Har aner til Ellen Kirstine Larsdatter, men ikke nogen forbindelse til denne
Karen Sophie. Har pt. kun én datter Boline Pedersdatter f. 29 Okt 1852 i
Højby.

Jørgen Hyldedahl Rasmussen