Mikrokortlæser
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 25-02-03 16:00

Er der nogen, der har et bud på, hvordan man får fat i en
mikrokortlæser? (På Sjælland). Eventuelt en brugt. Hvad koster sådan
en? Og er den værd at investere i?

Venlig hilsen
Kirsten Bjørneboe

Fra : Bodil Madsen

Dato : 25-02-03 17:28

Du kan prøve at spørge i dit lokale pengeinstitut, hos en bilforhandler
eller lignende steder. Måske har de et stående, de ikke bruger mere.
Ja, det er bestemt værd at investere i, da både kirkebøger, folketællinger
og skifteprotokoller kan fås på mikrokort.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Inger Buchard

Dato : 25-02-03 17:51

Ja, absolut - gør som Bodil foreslår. Det gjorde jeg. Prisen var en
hovedrysten fra min autoforhandler, en flaske håndrens til at fjerne
oliefilm med, et håndtryk og to flasker god rødvin. Det sidste overraskede
ham. Han var glad for at komme af med det ragelse, som han sagde.

I øvrigt fik jeg også bid i Danske Bank. Min bankrådgiver var lidt for længe
om at løse mit fritidsproblem, men banken havde nogle stående på
centrallageret i Århus, som jeg fik tilbudt et eksemplar af.
Banken skal have mikrokortlæser til påkrav til de sidste checks på mikrokort
er forældede; så vidt jeg forstod sker det om ca 2 år.

Inger Buchard