ombyttet variabler
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 18-03-01 17:39

Hi,

Et lille problem:

Jeg har en søgefunktion på en side, som i forvejen er kaldt med en variabel:

http://lklingenberg/info/info_skal.asp?call=text/bibl_emne.asp

Når jeg bruger søgefunktionen sletter den ?call=... hvilket resulterer i at
siden ikke kan findes. Klart nok. Jeg har nu indsat en ekstra funktion i min
formular:

Response.Write "<form action='" & strURL & "&amp;call=" & strCall & "'
method='get'>"

hvor strCall = Request.Querystring("call")

Nu ville jeg mene at man kunne indtaste et søgeord i formularen, trykke på
knappen og returnere i:

http://lklingenberg/info/info_skal.asp?call=text/bibl_emne.asp&search=soegeo
rd

Men nej! Resultatet bliver:

http://lklingenberg/info/info_skal.asp&call=text/bibl_emne.asp?search=soegeo
rd

Der er altså byttet om på de to udtryk. Jeg kan ikke regne ud hvorfor, når
nu action i formularen er sat til: strURL & "&amp;call=" & strCall

Kan nogen hjælpe mig med at løse problemet?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-03-01 19:13

Lars Klingenberg wrote:

> [...]
> method='get'>"
> Nu ville jeg mene at man kunne indtaste et søgeord i formularen, trykke på

Ja, det er jo det, du beder om! Prøv at "oversætte" det i hånden og se
hvad de enkelte dele i din "Response.Write" laver.
Jeg ville nok lave noget i retning af:
Response.Write "<form action='" & StrURL & "'><input type='hidden'
name='call' value='" & strCall & "'>"

Nej egentlig ville jeg nok lave det sådan her:
<form action="<% =StrURL %>">
<input type="hidden" name="call" value="<% =strCall %>">
- men det er et spørgsmål om vane.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 18-03-01 21:07

> Ja, det er jo det, du beder om! Prøv at "oversætte" det i hånden og
se
> hvad de enkelte dele i din "Response.Write" laver.
Ja, det kan du have ret i. Øv for en svipser. Jeg byttede lige om på to
variabler; strURL og strSearch. Og jeg kan jo ikke lave om på at variablen
strSearch vil generere en ?search=soegeord.

Til gengæld er nedenstående model jo elegant: Takker og bukker! Mit
temparement er mest til den første model - jeg er mest til ikke at blande
HTML og ASP