BK6 - direkte Cd-brænding
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 20-02-03 09:45

Jeg efterlyser bruger af Windows XP på norsk, svensk, tysk, islandsk eller
andre brugerflader - har selv dansk.

Og som vil oplyse hvorledes tilsvarende sti ser ud i de enkelte
programversioner, som den ser ud på dansk. Se herunder:

C:\Documents and Settings\ >bruger< \Lokale indstillinger\Application
Data\Microsoft\Cd-brænding\

I den engelsk version ser det således ud:

C:\Documents and Settings\ >bruger< \Local Settings\Application
Data\Microsoft\Cd Burning\

Årsagen er at jeg vil forsøge at finde en løsning på problemet med at der
ikke kan oprettes sikkerhedskopi af Brothers Keeper databaserne direkte til
en cd-rom.

Eventuelt ved at der i de enkelte sprogfiler indsættes den rigtige sti til
hvor databasefilerne skal kopieres til for at Windows XP kan brænde en
cd-rom direkte fra Brothers Keeper.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : A.Bruun

Dato : 20-02-03 21:06

Det burde laves således, at det ikke er afhængig af sprog, system el. lign,
men den enkelte kan oprette stien.

A.Bruun

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:b324hk$gef$1@sunsite.dk...

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 20-02-03 21:34

Vi er helt enig - en sådan funktion skal og må ikke være betinget af hvilken
sprogversion Windows XP er i.
Derfor er jeg ved at indsamle information således at denne fejl kan rettes.

Fra : allan

Dato : 20-02-03 21:59

On Thu, 20 Feb 2003 09:44:42 +0100, "Chris Gade Oxholm Sørensen"
<support@brotherskeeper.dk> wrote:

>Jeg efterlyser bruger af Windows XP på norsk, svensk, tysk, islandsk eller
>andre brugerflader - har selv dansk.

Hej Chris

Skal det forstås på ovennævnte, at det burde virke med Windows XP
dansk ???

Hilsen
Allan

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 20-02-03 23:36

I den engelsk sproget version af Windows XP virker det uden problemer sammen
med BK6.1.13 med engelsk bruger flade.

Og det kan også lade sig gøre i danske version - men man skal være noget
"langhåret" da der skal rettes en masse nøgler og indstillinger i
registreringsdatabasen og så virker brændingen KUN manuelt endnu uden brug
af andet end XP's egen brænder program - men jeg "leger" med det og håber at
der kan komme en løsning på det, således at funktionen også kan komme til at
virke sammen med andre sprogversioner end engelsk, som for den danske og
norske version af henholdsvis Windows XP og BK6.1.13

For der er forskel i de forskellige Windows XP versioner.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 20-02-03 22:02

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev:
Thu, 20 Feb 2003 09:44:42 +0100 i dk.videnskab.historie.genealogi
> [...]
>ikke kan oprettes sikkerhedskopi af Brothers Keeper databaserne direkte til

Brænde -direkte- til en CD er nok ikke muligt med WindowsXP.
Men måske kan du gøre proceduren en anelse lettere.

WindowsXP bruger en meget stærkt forenklet version af Roxio's Easy CD
Creator og den er (måske med vilje) gemt rigtig godt af vejen, og
gjort besværlig at bruge.

Det brugeren gerne vil kunne er vel at være i stand til at bruge en
CD-RW på samme måde som på en diskette eller en harddisk. D.v.s. at
kunne skrive, læse, slette filer på den frit og vilkårligt, enten fra
selve slægtsprogrammet eller med Windows Stifinder, WinCommander, alt
efter hvad man nu foretrækker at bruge.
Dette kan WindowXP's simple version af brænderprogrammet ikke klare.
Det kan imidlertid let og bekvemt lade sig gøre med Roxio's rigtige
program, Easy CD Creator, som også fås til XP.
Den forrige version 5 af Easy CD Creator er set annonceret til kun 545
Kr, og det er pengene værd.

Nu er vi jo også mange, der er så heldige, at vi endnu ikke er hoppet
på XP vognen, eller er stået af igen i tide.

Erik Helmer Nielsen

Fra : A.Bruun

Dato : 21-02-03 08:32

XP er nok det bedste styresystem som Microsoft har lavet - så prøv det igen.
Det funker bare !!!

Med venlig hilsen

A.Bruun

Fra : Knud Aagaard

Dato : 23-02-03 09:52

Hej
On Thu, 20 Feb 2003 22:02:18 +0100, Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.dk>
wrote:

>Nu er vi jo også mange, der er så heldige, at vi endnu ikke er hoppet
>på XP vognen, eller er stået af igen i tide.

Vær du glad for det.:-|
Hvem der var så heldig.
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Bo Larsen

Dato : 21-02-03 09:46

Hej Chris.
På tysk:
C:\Dokumente und Einstellungen\Bo Larsen\Lokale
Einstellungen\Anwendungsdaten\Microsoft\CD Burning

mvh
Bo Larsen
genealogy@bo-larsen.de

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> schrieb im