Thise sogn og kirke - hvor?½
Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-02-03 17:06

På LAV skal jeg foretage et par opslag for en amerikaner. Et par
kirkelige handlinger i Thise kirke.

Jeg bor i nabosognet til Thise i Salling, men nu er det pludselig
blevet åbenbaret for mig, at der også er noget der hedder Thise i
Nordjylland. Hedder det Thise sogn og i hvilket herred ligger det? Jeg
formoder det er Hjørring amt.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan jensen

Dato : 18-02-03 17:37

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet åbenbaret for mig, at der også er noget der hedder Thise i
> Nordjylland. Hedder det Thise sogn og i hvilket herred ligger det? Jeg

Der er et Tise Sogn i Børglum Herred, Hjørring Amt.

mvh
Ivan Jensen

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 18-02-03 17:43

On Tue, 18 Feb 2003 17:06:12 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>blevet åbenbaret for mig, at der også er noget der hedder Thise i
>Nordjylland. Hedder det Thise sogn og i hvilket herred ligger det? Jeg

Du kunne prøve SogneTræf på http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Skriv 'ti' i søgefeltet, dernæst 'Søg'

Så får du svaret:

Tise sogn, Børglum herred, Hjørring amt (2)

2-tallet viser at der er to slægtsforskere der kender noget til Tise
sogn

mvh

Bjarne Damsgaard
http://www32.brinkster.com/sognetraef/