Indtasteres kunnen
Fra : Poul Brodersen

Dato : 18-02-03 16:03

Lars Helbo er naturligvis på banen og forsvarer entusiasmen, men er i øvrigt
ligeglad med nøjagtigheden. Kort sagt, det drejer sig om rekorder, så skidt
med omhyggeligheden i arbejdet.
Som nr. 4 og 5 på KIP Donorlisten figurerer Elin Køhl Larsen med 167635
indtastninger og Kirsten og Paul Knudsen med 149742 indtastninger. Elin har
jeg tidligere talt med om en forkert indtastning. Jeg husker ikke hvilken,
og hvornår det var, men jeg fik et svar fuldstændig i Lars Helbos ånd.
Kirsten og Paul har indtastet Kundby 1787.

Søren Kierkegaard skriver: Det er Mængden, der skal gøre det. [Om en
øltapper, der "udsolgte sit Øl én Skilling under Indkjøbsprisen og dog
regnede paa Vinding" - I "Begrebet Angest".

Jeg anbefaker sport i stedet for indtastning, golf f. eks.

Poul Brodersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-02-03 16:45

Tue, 18 Feb 2003 16:02:52 +0100, skrev Poul Brodersen:

>Søren Kierkegaard skriver: Det er Mængden, der skal gøre det. [Om en
>øltapper, der "udsolgte sit Øl én Skilling under Indkjøbsprisen og dog
>regnede paa Vinding" - I "Begrebet Angest".

Eller landmanden der købte en håndmixer i Brugsen for 400 kr. og
solgte den ude på parkeringspladsen for 375. Da han havde solgt den,
gik han ind og købte en mere og den fik han også hurtigt afsat for 375
kr.

Da han efterhånden således havde afsat en halv snes håndmixere på
P-pladsen, ville uddelen vide om det da ikke var en tåbelig
underskudsforretning. "Joeh, måske nok", svarede manden, "men det
giver trods alt ikke så meget underskud som at drive landbrug".

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 18-02-03 17:15

On Tue, 18 Feb 2003 16:02:52 +0100, "Poul Brodersen"
<poulbrod@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>og hvornår det var, men jeg fik et svar fuldstændig i Lars Helbos ånd.
>Kirsten og Paul har indtastet Kundby 1787.

Ja, hvis man arbejder, så kan man komme til at lave fejl - hvad i
alverden bilder du dig ind?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Poul Brodersen

Dato : 18-02-03 17:49

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis man arbejder, så kan man komme til at lave fejl - hvad i
> alverden bilder du dig ind?

I hvert fald ikke, at jeg er så klog som hr. Helbo.

Poul Brodersen

Fra : Paul Knudsen

Dato : 19-02-03 08:31

Poul Brodersen. Nu må jeg altså lige fortælle dig et par ting. For det
første har Kirsten og jeg som førtidspensionister haft god tid til at
lave indtastningerne i, og for det andet, det er angreb af din slags
der gør at flere indtastere er stoppet os selv inclusive. Hvor ville
vi iøvrigt have været hvis nr. 1, 2 og 3 ikke tilsammen havde
indtastet over 900.000 personer.
Ret skytset mod DDA. Som det fremgår af mit andet indlæg i denne tråd
er det så godt som umuligt at komme igennem med rettelser, selv efter
flere henvendelser.
Du nævner at vi har indtastet Kundby, det er korrekt, er der fejl så
ville det da have været på sin plads at rette henvendelse til os så
det kunne være blevet rettet.
Din sidste bemærkning kalder jeg dybt useriøs.

Venlig hilsen / Kind regards
Paul Knudsen, Sæby
Mail to: paul@kpknudsen.dk
http://www.kpknudsen.dk

On Tue, 18 Feb 2003 16:02:52 +0100, "Poul Brodersen"
..