Søger oplysninger om Jakob Sørensen Hegelu~
Fra : Birger Hartmann

Dato : 17-02-03 17:56

Hej

Er der nogle som ved hvor Jakob Sørensen Hegelund stammer fra? Jeg ved han
var ridefoged til GL. Vrå og Boller og døde i V. Brønderslev 1700 og at han
var gift 2 gange.

Med venlig hilsen

Birger Hartmann

http://medlem.spray.se/birgerha3

Fra : Sven Trønning

Dato : 17-02-03 21:19

"Hej

Er der nogle som ved hvor Hej

Hej

Er der nogle som ved hvor Friederike Sophie Dorothea Stockfleth stammer fra?
Jeg ved at hun fødte en søn den 22. april 1844 i Thisted Bysogn og at hun da
var gift med Cand. Theol. Johan Georg Wittrock og at denne blev gift igen
den 31. marts 1849 stadig i Thisted Bysogn. Jeg kan ikke finde deres
vielsesdag eller sted samt hvor hun er født og hvornår.
Alle tips eller oplysninger modtages med glæde.
Med venlig hilsen
Svenn Chr. Trønning

Fra : Steen Thomsen

Dato : 19-02-03 14:47

> Er der nogle som ved hvor Friederike Sophie Dorothea Stockfleth stammer fra?

St.-slægten er både i Danmark og Norge. Den må stå i en bog, har du
prøvet en søgning på Frederiksberg Bibliotek?

De bedste hilsner

Steen homsen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 20-02-03 00:31

"Steen Thomsen" <steenthomsen@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> St.-slægten er både i Danmark og Norge. Den må stå i en bog, har du
> prøvet en søgning på Frederiksberg Bibliotek?
>
> De bedste hilsner
>
> Steen homsen

Stockfleth slægten er behandlet i Dansk Adels Aarbog 1886, som du kan låne
på biblioteket.
Dog er mig bekendt ikke nævnt nogen Friederike Sophie Dorothea Stockfleth
her, og jeg er derfor selv spændt på hvem hendes forældre skulle være.

Venlig hilsen
Michael Hedeman
Nordisk Slægtsdatabase: http://www.alternativ-forum.dk/genealogi

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 17-02-03 23:40

I ældre tids Ribe levede der rigtig mange af slægten Hegelund.
I bogen "Livet i Ribe 1560-1700" af Ole Degn er der ikke nævnt mindre end
38 personer med dette efternavn, og hvor mange der så har været med samme
efternavn i byen, som ikke er nævnt i bogen vides ikke. I bogen er der
ikke nogle af mandskøn der kan være far til Jacob Sørensen Hegelund, der er
dog flere der hedder Jacob. Jeg har også set nogle steder at kvinderne har
ført et slægtsnavn videre, så det kunne også være en mulighed.

Venlig hilsen
Bente Jørgensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-02-03 01:14

"Birger Hartmann" <birgerha@tdcadsl.dk> skrev Mon, 17 Feb 2003 17:56:13
+0100

>Er der nogle som ved hvor Jakob Sørensen Hegelund stammer fra?

Jeg kender ikke manden. Men umiddelbart peger navnet mod Ribe, hvor der
var en hel del af Hegelund slægten.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 18-02-03 05:06

Kender ikke Jakob Sørensen Hegelund - men jeg har to der hed Jacob og som
levede i perioden 1550 - 1690 i Viborg.
Hvorfra mine aner går videre i kvindelinjen - men der kunne godt være en
bror der hedder Jacob også og fra Viborg til Brønderslev er dog en mulighed.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk