Kierlbyemagle
Fra : Flemming Holm

Dato : 13-02-03 20:06

Hej Gruppe
En Ane finder jeg i lægdsrullen Lægd 82, Tårnborg, Sorø Amt. Der er
tilskrevet 83 C 349.
I Lægd 83 i 1805 i Tilgangslisten finder jeg Anen ved samme navn. Lægd
83 i Sorø Amt hedder Kielbyemagle. Men hvor ligger det? Det burde vel
ligge i nærheden af Tårnborg, men det nærmeste, jeg kan finde er
Keldbymagle, men det ligger på Møn i Præstø Amt.
Så derfor, er der nogen i Gruppen, der kender noget til Lægd 83, Sorø
Amt :Kielbyemagle?
Hilsen Flemming Holm

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 13-02-03 23:55

Kiel (Kjel) og Keld er samme fornavn stavet lidt forskelligt.
Så mon ikke Kielbyemagle er det samme som Keldbymagle.
Børge