Jens Peter Mariager Jensen født 28.03.1899~
Fra : Lise Tauber

Dato : 10-02-03 10:18

Jeg søger oplysninger om:
Dyrlæge Jens Peter Mariager Jensen. Født 28-03-1899 i Randers. Søn af
Jens Mariager Chr. Jensen og Ane Catrine Pedersen.
Gift med 1) 04-05-1929 med Albine Petersen (død 1930). Datter af
Gårdmand P. Petersen og Karen Hansen.
Gift med 2) 31-12-1934 med Alice Marry Tauber. Datter af Dyrlæge Peter
August Tauber og Mary Jensen.
Han havde "Forskellige Assistent- og Vikarstillinger. Praksis i Hyrup,
Stouby, November 1926, i Gammelby, Stouby, fra Maj 1929.
Adresse: Gammelby, Stouby"
(det ligger lidt nordøst for Vejle)

Disse oplysninger har jeg fra bogen "Danske Dyrlæger 1779 – 1947"
udgivet af: "Den Danske Dyrlægeforening 1849-1949"

Kan nogen hjælpe med flere oplysninger om Jens Peter Mariager Jensen,
hans søskende og aner vil jeg blive meget glad.

Venlig hilsen
Lise Tauber

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-02-03 18:34

Hej Lise.

Jeg kan nok ikke hjælpe dig meget, men sad lige igår og søgte Madam Mariager
da jeg ved en dåb af:
Peter Lange f. 25/4-1814 i Randers Sct. Mortens Sogn - døbt 19/6-1814
søn af Rebslagersvend Søren Lange og Kirsten Sørensdatter.

Faddere: Madam Mariager - Jomfru Just - Reebslager Wirring - Lorentz
Hendriksen Frydendahl.

Jeg fandt da Jens Mariager i DDA FT-1801, 37, Gift, Husbond, Reebslager, som
jeg tror må være Madam Mariagers mand, pga erhvervet - Reebslager-

Men han er jo ikke din Jens, men kan jo være slægtning.

"Min" Jens Mariager og hans kone Maren Espensdatter,
har i samme FT-1801 4 børn, (Laurs, 9- Anne, 7- Knud, 2 - Anne, 1. )
født i samme periode,
som din Jens Peter Mariager Jensen. Født 28-03-1899

Ps. Jeg mener der i Randers var et El-firma en gang med navnet "Chr.
Mariager Eftf.", men kan ikke lige finde noget ang. så jeg kan huske
forkert.

Hilsen Jean

Fra : Binderup

Dato : 11-02-03 12:31

Jeg søger oplysninger om:
Dyrlæge Jens Peter Mariager Jensen. Født 28-03-1899 i Randers. Søn af
Jens Mariager Chr. Jensen og Ane Catrine Pedersen.

I den lige udkomne årgang 2002 af "Dansk veterinærhistorisk Årbog" (bd. 40)
findes en artikel: "De Bjerre Herreds Dyrlæger" af Johannes Kristiansen,
hvor der bl. a. er en biografi af Jens Peter Mariager Jensen.

M.v.h.
Frede Binderup

Fra : Jean Seeberg

Dato : 12-02-03 18:00

Hej Lise.

Nu fandt jeg min gamle telefonbog fra 1957 i Randers.

Det var rigtig at der fandtes en El-installatør Chr. Mariager i Storegade
15.
Privatbolig Mølleparken 2. (Tlf. 2304)
Derudover:
H. Mariager Frisørmester, Bøsbrovej 1A (Tlf. 3987)
Agnes Mariager, Hjemmebageri, Nørregade 5.
E. Mariager. Eftf. Tobakshandler, Nørregade 4.
N. Mariager, Vaskemaskineudlejer, Markedsgade 26.

Alle Randers.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men nu har du dem.

Ps. Du skal nok ikke forsøge dig med at ringe til dem, tlf. nr. virker ikke
mere ha-ha .

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-02-03 04:45

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> wrote in message news:3e4a7d89$0$224$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Agnes Mariager, Hjemmebageri, Nørregade 5.
> E. Mariager. Eftf. Tobakshandler, Nørregade 4.
> N. Mariager, Vaskemaskineudlejer, Markedsgade 26.

har du nogen Schjønning eller Schiønning mf ?

og Christen Nielsen Christensen ?
* May 22, 1889
+ December 5, 1960

muligt Markedsgade 12,1 th, Randers

jeg ønske at kontakt hans børn og børnebørn
fordi de er i slaægt med Gary Norgaard i New Jersey USA
og vi skal vere i Randers i maj (og Fausing og Ejsing )

Fru Olga Elisabeth Christensen f. Schjønning
* December 9, 1894 Randers
+ December 29, 1981 Randers

har født Gary's far i hemmlighed på Rikshospitalet København
* March 17, 1913
Karl Georg Nørgaard døbt April 6, 1913 i Kapel
plejerbarn i Liltved hos LAHN Fausing Sogn
April 10, 1927 konfirmation Fausing Kirke
+ July 22, 1952 drukned MS Portland forlis i Kattegat sw Anholt

Gary kommer til Dk for første gang

tak

Hugh W

Fra : Jean Seeberg

Dato : 19-02-03 23:25

Hej Hugh.

Jeg så nu din forespørgsel ang. de nedstående personer i Randers.
Jeg fandt din Christensen, Hestehandler Markedsgade, men sender dig mail
privat.

Hilsen Jean