Nyt omkring min hjemmeside og slægtsforskn~
Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 05-02-03 22:53

Nyborg den 5. februar 2003

Hej alle

Jeg har lige lagt et stamtræ ud over mine forfædre som omfatter 350 personer
fordelt på 175 par via dette link;
http://www.trnng.dk/familytree/danish/nielsen/index.htm. Af hensyn til andre
nulevende slægtninge er det kun mine forfædre som man kan se på hjemmeside.

Min slægtsforskning omfatter følgende slægter:
Nyborg og Vindinge Herred: Iversen, Åhl, Johanson, Larsen-Holst, Halstrøm,
Junkuhn og Nielsen. Desuden er der noget om Nyborgs sidste bytrommeslager
Niels Andreas Herman Nielsen (1875 - 1941), kaldet "Røde Skajs".

Sallinge Herred: Hansen, Rasmussen og Trentemøller fra Trente Mølle i
Haastrup sogn. Madsen og Themmesen fra Svanninge Sogn samt Nørre Broby og
Vester Hæsinge sogne. Slægtninge i disse sogne har forbindelser til
Boe-slægten fra Helnæs.

Baag Herred; Boe-slægten fra Helnæs som foregår i samarbejde med andre
slægtsforskere, som for eksempel Finn Hannesborg Andersen, se nærmere i
slægtens hjemmeside, http://www.boerne.dk.

Lollands Sønder og Nørre Herreder; Skude-slægten fra Sandby, Tillitze og
Birket sogne.
Øster Flakkebjerg Herred; Mortensen fra Menstrup i Marvede sogn, Tornemark i
Fyrendal sogn og Brunemose i Tyrstrup sogn, samt fiskerslægten Martens i
Karrebæksminde, hvor stamfaderen og min tipoldefar Robert Carl Joachim
Martens (1856 - 1915) var gift med min tipoldemor Thora Emilie Marie
Bønnelycke, fra Bønnelycke-slægten der stammer fra gården Bønnelykke i
Fuglsbølle sogn på Langeland.

Med venlig hilsen

Klejnsmed
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:
Genealogy (Baag & Sallinge Districts (Herreder)):