Primdahl2
Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 06-02-03 17:14

Jeg har stadig det problem med min Farfar.
Jeg ved ikke af at han hed andet end Niels Nielsen Primdahl, han var
barnefødt på gården Primdahl i Rønbjerg i Salling, han var gårdejer og
landbrugskonsulent i Hads Herred i 1940 - 1950erne og døde i Odder i 1961.
Jeg tror ikke at han er nævnt i bogen om Primdahl Slægten i Salling og jeg
kan heller ikke finde ham i den GED fil som Harry Lund var så venlig at
sende til mig.

Fra : Allerup

Dato : 06-02-03 17:50

Hej

Med det jeg kender til dette så skrives navnet på to forskellige måder, med
og uden "h". I det som jeg har set, med relation til Harry Lund, så skrives
det Primdal. Det kan være en skrivefejl der har indsneget sig gennem tiden,
men det er måske tale om to uafhængige slægter.

Med venlig hilsen
Mogens Allerup

Fra : Familien Kristensen

Dato : 06-02-03 17:52

> [...]
> kan heller ikke finde ham i den GED fil som Harry Lund var så venlig at

Måske hans far?
Mads Nielsen Primdahl:
http://lokalarkiver.dk/vinderup/FT_soegning/ryde/ryde1880.htm

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-02-03 22:53

"Jørgen Primdahl" <primdahl@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kan heller ikke finde ham i den GED fil som Harry Lund var så venlig at

Hør her, "tror ikke", den gælder ikke her, du er da nødt til
at se efter selv, ikke sandt?
Hen på biblioteket med dig, og lån bogen hjem fra Skive Bibliotek.
Jeg er ret overbevist om, at han er at finde i bogen. Jeg har selv gået i
skole med nogle fra Primdahl-familien fra Rønbjerg, så de er ikke alle
udvandrede derfra.

Mvh. Bodil.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-02-03 08:13

Thu, 6 Feb 2003 22:53:28 +0100, skrev Bodil Grove Christensen:

> [...]

>at se efter selv, ikke sandt?
>Hen på biblioteket med dig, og lån bogen hjem fra Skive Bibliotek.

Det er godt, Bodil, bare rusk op i de slappe genealoger. Fat staven og
tugt dem efter fortjeneste. Oh, hvor er det herligt at mindes salig
kaptajn Jespersen )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-02-03 10:07

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> Det er godt, Bodil, bare rusk op i de slappe genealoger. Fat staven og
> tugt dem efter fortjeneste. Oh, hvor er det herligt at mindes salig
> kaptajn Jespersen )

Du ramte bare ind i en lærerinde med halsbetændelse!
Og yes, de danske lærerinder er skrappe kællinger.

Ikke desto mindre kan det her afsløres, at jeg faktisk
har bogen stående - i kopiform - og at jeg højst sandsynligt
vil kigge efter det for ham. Jeg syntes bare, han gjorde for
lidt selv....

Mvh. Bodil.

Fra : Bent Fleron

Dato : 07-02-03 10:41

Bodil Grove Christensen wrote:
> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> Du ramte bare ind i en lærerinde med halsbetændelse!
Jeg syntes bare, han gjorde for lidt selv....

Jamen, stakkels dig Bodil. Jeg vil da ønske dig en rigtig god bedring.
Derudover har du selvfølgelig ret, der er vist endnu ingen der har lært
at køre bil ved at sidde ved siden af chaufføren, og for nogen tid siden
havde vi en tråd om en der ikke gad gå på arkiverne, men ville have det
hele serveret via pc'en. Ak,ja.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-02-03 14:14

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> wrote in message news:3e437f1e$0

> [...]
> at køre bil ved at sidde ved siden af chaufføren, og for nogen tid siden
> havde vi en tråd om en der ikke gad gå på arkiverne, men ville have det

Tak, tak, det går allerede en hel del bedre.

Jeg har kigget bemeldte bog igennem, og kan
ikke umiddelbart se det navn, han søger,
men feberen kan spille mig et puds. Hvem ved?

Og så har du jo også ret, den bedste måde
at arbejde med slægtsforskning - tja, det er
den hårde måde - nemlig selv, og på arkvivet.

Mvh. Bodil.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-02-03 16:07

> Derudover har du selvfølgelig ret, der er vist endnu ingen der har lært
> at køre bil ved at sidde ved siden af chaufføren,
> Med venlig hilsen Bent Fleron
*******
Hmmm . . . . Næh, men man sku' somme tider tro det . .
jeg har lige hørt, fra sædvanligvis velunderrettet kilde, at en vognstyrer
der blev stoppet, forsøgte at æde fartskriverskiven da betjenten ville kigge
.. . .
Flemming.

Fra : Harry Lund

Dato : 08-02-03 19:19

Kære venner,
om det er primdal eller primdahl afhænger ofte af hvor ædru præsten er. Det
ved vi da. IK`|
Min kones farfar skulle døbes Max Bernd Jørgensen men præsten skrev forkert
og skrev Max Berendt Jørgensen, og det medførte en navnestrid med
Bankdirektør Behrendt i Middelfart.
Borgerkrig blev det ikke til men det skilte byen ad i to dele dengang, ca,
1890.
venligst Harry Lund