Landsarkivet i Odense
Fra : Michael Schneiders

Dato : 03-02-03 21:59

Hej NG

Jeg vil lige høre om der er læseapparater til mikrokort ved hver plads,
eller er der rift om dem.

Hilsen

Michael Schneiders

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 03-02-03 22:19

"Michael Schneiders" <msc@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg vil lige høre om der er læseapparater til mikrokort ved hver plads,
> eller er der rift om dem.
>
> Hilsen
>
> Michael Schneiders

Ja, der er læseapparater tilgængelige ved næsten hver enkelt plads på LAO.

Det er meget få pladser - nede bag i lokalet - der ikke har læseapparater.

Ellers er LAO kendetegnet ved, at man selv kan hente kirkebøgerne for Fyn
efter 1892 i magasinet. Det gør det meget hurtigt at arbejde der, hvis det e
disse, man skal bruge.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Michael Schneiders

Dato : 03-02-03 22:28

Hej

Jeg skal kikke på Ringkøbing amt så jeg håber jeg kan få en plads med
læseapparat.
Er der mange på en hverdag f.eks i morgen.

Hilsen
Michael

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 03-02-03 22:33

"Michael Schneiders" <msc@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> læseapparat.
> Er der mange på en hverdag f.eks i morgen.

For Ringkøbing amt skal du da til Landsarkivet i Viborg og ikke Odense (?).

- Jesper (http://home1.stofanet.dk/jeho)

Fra : Michael Schneiders

Dato : 03-02-03 22:34

Ikke når man er før 1891 så er de på microkort.

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 03-02-03 22:37

"Jesper Holgersen" <holgersen@hotmail.com> wrote in message
> "Michael Schneiders" <msc@adslhome.dk> wrote in message

> For Ringkøbing amt skal du da til Landsarkivet i Viborg og ikke Odense
(?).

Ah ok! Du vil kigge kigge mikrokort for kirkebøger eller folketællinger fra
Ringkøbing amt. Der var jeg vist lidt hurtig...

- Jesper (http://home1.stofanet.dk/jeho)

Fra : Bent Fleron

Dato : 03-02-03 22:17

Michael Schneiders wrote:
> Hej NG
>
> Jeg vil lige høre om der er læseapparater til mikrokort ved hver
> plads, eller er der rift om dem.

Stort set, dog er nogle af apparaterne beregnet til filmruller. Der er
ligeledes et monster til fotokopiering, der er så teknisk at det kræver
en større eksamen, men i lighed med de øvrige arkiver er personalet
meget flinke til at hjælpe og besidder en stor viden.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron