SogneTræf - oplysninger om sogne
Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 03-02-03 01:28

Her er mit bud på hvordan slægtsforskere og lokalhistorisk
interesserede kan lægge oplysninger, links og hvad man søger ind på en
database. Du kan se hvilken viden andre har og hvilken viden de søger.

Som medlem kan du tilmelde dine 'egne' sogne. Du kan som din
'signatur' have din egen hjemmeside, din email-adresse eller
postadresse.

Andre der søger disse sogne vil så kunne se dine data og komme i
kontakt med dig. For at gøre SogneTræf til et nyttigt værktøj for
slægtsforskere og lokalhistorikere er det vigtigt at så mange som
muligt tilmelder sig. Se siden på:

http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Når du kommer ind kan du finde data for Thisted amt, Morsø Nørre
herred.
Eller prøv direkte på: Sundby Sogn.

Mvh

Bjarne Damsgaard

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-03 03:05

Bjarne Damsgaard <damsgaard@tdcadsl.dk> skrev Mon, 03 Feb 2003 01:27:52
+0100

>Her er mit bud på hvordan slægtsforskere og lokalhistorisk
>interesserede kan lægge oplysninger, links og hvad man søger ind på en
>database. Du kan se hvilken viden andre har og hvilken viden de søger.

Lige en bemærkning: Indtastningsfelterne er for små. Det indtastede
blive klippet, og feks en henvisning til en hjemmeside bliver ubrugelig.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 03-02-03 06:54

On Mon, 03 Feb 2003 03:05:27 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Lige en bemærkning: Indtastningsfelterne er for små. Det indtastede
>blive klippet, og feks en henvisning til en hjemmeside bliver ubrugelig.

Tak for tippet, Arne.

Alle tekstfelter er nu på 80 tegn i stedet for 50

mvh

Bjarne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-03 03:06

> [...]

>kontakt med dig. For at gøre SogneTræf til et nyttigt værktøj for
>slægtsforskere og lokalhistorikere er det vigtigt at så mange som

Også en knippelgod ide.

Lad os samles om at bruge tilbuddet, så vi kan få tingene samlet på eet
sted, i stedet for at have det spredt ud mange forskellige steder.

Med de muligheder den modene teknik tilbyder, så er det på høje tid at
vi i langt højere grad end hidtil benytter os af den.

Men desværre er det kun en mindre del af de potentielle brugere der
færdes her i gruppen. Så det ville være ønskeligt om vor fælles forening
Dis-Danmark gav et kæmpebrøl fra sig, og slog til lyd for at bruge de to
nyoprettede databaser.

Og om vi hver i sær gør vore forbindelser (uden for gruppen her)
opmærksom på tilbuddet.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : K. Thidemann

Dato : 09-02-03 16:21

On Mon, 03 Feb 2003 03:05:44 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Lad os samles om at bruge tilbuddet, så vi kan få tingene samlet på eet
>sted, i stedet for at have det spredt ud mange forskellige steder.

Enig.

Med tiden kan det vel blive en afløser af Hvem Forsker Hvad, der var
lidt 'slatten' 2002.

Har indtastet mine oplysninger fortrinsvis i Han Herred.

Mvh
Ketty Thidemann
k.thidemann@mail1.stofanet.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 03-02-03 10:14

"Bjarne Damsgaard" <damsgaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Her er mit bud på hvordan slægtsforskere og lokalhistorisk
*********
Tak for et godt og vellykket initiativ.
Det ser ud til at den lille ny er velskabt.

Et lille hjertesuk:
Jeg klokkede i det da jeg ville skrive i formularen, og kan ikke rette i det
..
Kommer den mulighed snart?
Jeg tror der er mange der vil blive begejstrede. Især når jeg har rettet min
bøf

Må den lille vokse sig stor og stærk!
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-02-03 13:55

Flemming Svendsen wrote:
> Et lille hjertesuk:
> Jeg klokkede i det da jeg ville skrive i formularen, og
> kan ikke rette i det .
Du er ikke alene, Flemming )

> Må den lille vokse sig stor og stærk!
Det vil jeg tilslutte mig.
Fornemt og flot udført initiativ, der fortjener den største ros og
anerkendelse.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : HLI

Dato : 03-02-03 11:21

I skal have rigtig megen ros for siden - rigtig flot!

Alligevel et lille hjertesuk:

Jeg savner alle de gamle danske områder.

M.v.h.
Henriette Idestrup
***************************************
Hjemmeside med slægtstræ m.m.: www.idestrup.dk

Fra : MORTEN MØLLER HANSEN

Dato : 05-02-03 00:28

Glimrende initiativ!

mvh. Morten Møller Hansen

Fra : Hans Engmark

Dato : 10-02-03 22:29

On Mon, 03 Feb 2003 01:27:52 +0100, Bjarne Damsgaard
<damsgaard@tdcadsl.dk> wrote:

>http://www32.brinkster.com/sognetraef/
>
>Når du kommer ind kan du finde data for Thisted amt, Morsø Nørre
>herred.

Efter blot 7 dage i luften

167 slægtsforskere og lokalhistorikere er medlemmer
84 medlemmer har lagt data ind
542 sogne med oplysninger
6398 søgninger på sogneoplysninger

Flot