WinFamily
Fra : Bent Fleron

Dato : 29-01-03 17:56

Da jeg efterhånden var ved at opgive programmet Win-Family har jeg netop
spurgt den danske repræsentant og fået følgende svar:

Citat:

Hej,

tak for mail.

Intet opgivet. Vi regner med at kunne orientere om status for 7`indenfor
ca. 14 dage.

Bent Fleron <bent@fleron.dk> wrote:

Jeg tror vi efterhånden er mange der gerne vil vide hvornår WinFam
bringer en ny version eller om man helt har opgivet at følge op på
tidligere versioner.
Med venlig hilsen Bent Fleron
bent@fleron.dk

D S R S C A N D I N A V I A www.genfinder.com Svend-E. Gottlieb

Fra : Keld Andersen

Dato : 30-01-03 01:11

Hej Bent!

Jeg vil foreslå, at du også sætter oplysningen ind i "Win-Family Forum" på
Win-Family's hjemmeside.

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23@tiscali.dk
Web: http://home.tiscali.dk/keld23
Fladså Arkiv: http://fladsaa-arkiv.dk
Slægtshistorisk Forening for Sydsjælland: http://home.tiscali.dk/ssf25

Fra : Bent Fleron

Dato : 30-01-03 02:19

Keld Andersen wrote:
> Hej Bent!
>
> Jeg vil foreslå, at du også sætter oplysningen ind i "Win-Family
> Forum" på Win-Family's hjemmeside.
>
> Med venlig hilsen
> Keld Andersen

Da jeg lagde indlægget ind i gruppen her havde jeg netop modtaget
meddelelsen, og umiddelbart efter tog jeg til klubmøde i DIS-Sydfyn hvor
jeg ligeledes gav samme meddelelse, idet jeg gik ud fra at det, i det
mindste, var en oplysning der havde interesse. På dette møde meddelte
Torben Olsen at han ligeledes havde spurgt om det samme omkring en uges
tid forinden og havde fået nøjagtig samme svar. Så mon ikke vi skal
'klappe hestene lidt'.

Hej Keld
Om jeg skulle lægge oplysningen ind i "Win-Family Forum" ? Kære Keld,
det var netop Win-Familys danske repræsentant, Svend-E Gottlieb jeg
spurgte, og hvis de ikke kan opdatere deres egne hjemmesider, er det vel
snarere et spørgsmål om de ikke holder os for nar. Nu vil jeg vente på
eventuelle nyheder indtil 1.marts, og har jeg intet hørt inden da, så
skifter jeg til nyt program.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Krabsen

Dato : 30-01-03 08:39

Jeg er muligvis en anelse præ-senil, men du skifter vel ikke bare program,
fordi der tilfældigvis ikke kommer en ny version?
Der er da ikke noget i vejen for at bruge et årgammelt program, hvis det
dækker behovene.

Jeg bruger Winfam og har ikke opdaget nogle steder, hvor det ikke dækker mit
behov (men nu er jeg heller ikke særlig aktiv forsker, så det kan sagtens
ske.)

mvh
Krabsen

Fra : Bent Fleron

Dato : 31-01-03 02:20

Jeg beklager mit svar af en eller anden årsag blev sendt privat (jeg
klokkede formentlig i det), derved vil det jo også se ud som om jeg ikke
ønsker at besvare det, så jeg genfremsender det til gruppen:

Krabsen wrote:
> Jeg er muligvis en anelse præ-senil, men du skifter vel ikke bare
> program, fordi der tilfældigvis ikke kommer en ny version?

Det kommer an på flere ting bl. a. om man ønsker at fortsætte med sine
gamle
programmer, styresystemer og hardware. Lad os sige jeg fortsat benyttede
den
ældgamle PC fra 1990-91, en 286'er, ja, - så var jeg jo bundet af det
programmel der i øvrigt ikke længere er til rådighed for den type
maskiner.
Alene skiftet fra DOS til grafisk brugerflade ville være en umulighed.
Jeg
ville ikke kunne anskaffe mig en ny printer, scanner eller
digitalcamera, og
det samme gælder for programmel hvis WinFam ikke længere udvikler sig.

> Der er da ikke noget i vejen for at bruge et årgammelt program, hvis
> det dækker behovene.

Det har du da ret i, - og mine behov er pt til fulde dækket med WinFam
(som
jeg har brugt siden Jan Mortensen udviklede den første version), - ingen
tvivl om det, men vil behovene også være dækket når udviklingen er
gledet
videre forbi det punkt hvor WinFam har lagt sig fast. Vi ved der er
nogle
problemer med fx gedcomfiler, det kan vi læse på den norske testside. Du
har
eksempelvis ikke mulighed for at danne dem med ANSEL, du kan vælge ANSI,
UNICODE eller RTF, men det er ANSEL der anbefales hvis jeg forstår en af
de
sidste tråde korrekt.

> Jeg bruger Winfam og har ikke opdaget nogle steder, hvor det ikke
> dækker mit behov.....

Mine behov er som nævnt ligeledes dækket, - i dag, men er de også det om
nogle år ? Jeg har en ganske god tålmodighed og venter hjertens gerne
frem
for at have alt det bøvl med at skifte program, hvis jeg havde en
garanti
for der på et eller andet tidspunkt ville ske en videreudvikling, men
den
synes at trække ud og inden for det sidste års tid har den kørt i samme
rille, endda så meget at jeg nu er begyndt at få mine tvivl
om der overhovedet kommer en opdatering der dækker nye krav.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron