ddd.dda (søgefunktion)
Fra : K. Thidemann

Dato : 29-01-03 15:34

Er der andre der d.d. har problemer med søgefunktionen i

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

Når jeg søger på Jens X i Bejstrup eller Torslev sogne (Hjørring amt)
får jeg OGSÅ Jens X i 10 - 15 andre sogne.

Hvad der der galt. ?

Lars Jørgen Helbo skriv nu ikke der er en fejl 40

Ketty Thidemann
http://home1.stofanet.dk/thidemann/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-01-03 18:08

Wed, 29 Jan 2003 15:34:02 +0100, skrev K. Thidemann:

>Når jeg søger på Jens X i Bejstrup eller Torslev sogne (Hjørring amt)
>får jeg OGSÅ Jens X i 10 - 15 andre sogne.
>
>Hvad der der galt. ?
>
>Lars Jørgen Helbo skriv nu ikke der er en fejl 40

Det er nok X'et det er galt med. Prøv at skrive "Jens den Tiende". Var
han iøvrigt i familie med det borende X og/eller Christian X?

Nå, nu skal det jo helst ikke være morsomt at læse denne gruppe, så
tilbage til virkeligheden: Jeg har efterprøvet din påstand og det er
faktisk ganske vist: uanset om man udfylder herred/sogn eller ej,
kommer der det det samme antal fundne poster - tilsyneladende fra hele
Hjørring amt. Klag til DDA!!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : K. Thidemann

Dato : 29-01-03 18:27

On Wed, 29 Jan 2003 18:07:41 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Det er nok X'et det er galt med. Prøv at skrive "Jens den Tiende". Var
>han iøvrigt i familie med det borende X og/eller Christian X?

Hej Kurt

Jeg skriver da ikke X

Jeg skriver Jens Christian Jacobsen og indtaster Øster Han i herred.

Får alle personer i Hjørring Amt med navn Jens Christian Jacobsen.

Mvh

Ketty Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 03-02-03 20:08

> [...]

>faktisk ganske vist: uanset om man udfylder herred/sogn eller ej,
>kommer der det det samme antal fundne poster - tilsyneladende fra hele

Jeg har modtaget svar fra DDA.

Mvh
Ketty

------------------ klip --------------
Tak for henvendelsen.

Fejlen er rettet, så du kan søge som før, dog forhåbentligt med bedre
svartider.

Med venlig hilsen

Nanna Floor Clausen

Arkivar, nc@dda.dk
Dansk Data Arkiv
Islandsgade 10
5000 Odense C

Fra : Birgit Boserup

Dato : 01-02-03 02:39

Mon ikke DDA skulle nedlægges, og FT lægges ind på private hjemmesider, de
virker det gør DDA ikke
Birgit
"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:u0pf3vo3p22qh65ftqu9k2jfje1tl66sup@4ax.com...

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 01-02-03 03:17

Birgit Boserup" <b.boserup@get2net.dk> wrote in message
..> Mon ikke DDA skulle nedlægges, og FT lægges ind på private hjemmesider,
de virker det gør DDA ikke

Den har da virket udemærket de sidste par dage !!!!

--
Regards / Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update 31. Jan. 2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Birgit Boserup

Dato : 01-02-03 03:56

Utroligt, men prøv og tænkt tilbage til dengang man kunne søge på et helt
sogn af gangen, ja endda mere, ak ja det var dengang, i dag håber man bare
på det i det hele taget virker.
Birgit

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-02-03 21:45

"Birgit Boserup" <b.boserup@get2net.dk> wrote in message news:b1fda2$1eoh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sogn af gangen, ja endda mere, ak ja det var dengang, i dag håber man bare

orden efter navn virker ikke

levaærre at klik det radio button

Hugh W

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 03-02-03 10:21

> orden efter navn virker ikke
> levaærre at klik det radio button
> Hugh W

Jeg skrev til Webmaster som jeg fandt her
http://ddd.dda.dk/kontakt.htm
lørdag 1. februar 2003 18:45
om at
'Søgning i folketællinger sorteret efter navn og løbenr fejler'
med serverens fejlmeddelelser
og beskrivelse af hvilken søgning jeg havde forsøgt,
og fik allerede svar idag mandag morgen
at problemet er løst -
det er hurtig og god service!

Mvh