Børn af Niels Henning Hansen ?
Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 25-01-03 23:16

Hej NG !

Jeg søger efter to "uægte børn" født ca. 1880-1908 i København

I min slægtsforskning er jeg stødt på et røgte i min familien.

Det forlyder, at min oldefar,murermester Niels Henning Hansen (f. 1833 i
Fåborg død 1908 i Kbh.), skulle have to børn udenfor ægteskabet. I familien
var det tys-tys og da han dør, står der intet i hans testamente, idet "uægte
børn på det tidspunkt ikke var arveberettiget.

Moderens navn kender jeg ikke, ej heller det præcise tidspunkt. Jeg har blot
gættet mig til, at den må være mellem 1880 og 1908.

Om røgtet er sandt ved jeg ikke, men kender du nogle, som har en Niels
Henning Hansen til far, vil jeg gerne hører nærmere.

Tak for hjælpen

Lisbet