Netscape 6.01
Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-03-01 15:40

Hej !

Jeg har netop installeret Netscape 6.01 i sin fulde version. Det vil
sige med java-pakker og alt mulig andet, men desværre er der ingen af
pakkerne, der virker.

Jeg har installeret programmet i /usr/local/netscape6.

Der var i forvejen et bibliotek, som hed /usr/local/netscape, men det
indeholder ikke nogen programfiler. Det eneste, der er derinde, er
biblioteket /plugins. Jeg har prøvet at kopiere hele indholdet af
/plugins til /usr/local/netscape6/plugins men uden held.

Er der nogen, der ved, hvorledes jeg kan "fortælle" Netscape, hvor det
skal finde pakkerne?

Med venlig hilsen
Michael Knudsen

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 18-03-01 16:55

On Sun, 18 Mar 2001 15:40:23 +0100, Michael Knudsen wrote:

> [...]
> biblioteket /plugins. Jeg har prøvet at kopiere hele indholdet af
> /plugins til /usr/local/netscape6/plugins men uden held.

Hvis det var plugins fra en anden version af netscape, ved jeg
ikke om det er en god idé at kopiere dem over til den nye
version..

> Er der nogen, der ved, hvorledes jeg kan "fortælle" Netscape, hvor det
> skal finde pakkerne?

Med forbehold for at jeg bruger 4.76, så prøv at sætte
miljøvariablen

    export MOZILLA_HOME=/usr/local/netscape6

i din .xinitrc eller i et script der starter netscape.

Det burde løse problemet.

vh.

Morten